Aby tato komunikace fungovala co nejdříve, rozhodly se Bohumín, Dolní Lutyně, Dětmarovice, Karviná a obec Chotěbuz vytvořit sdružení, jeho prostřednictvím se budou představitelé samospráv snažit urychlit výstavbu nové silnice v tomto velmi frekventovaném úseku. „Karviná je snad posledním městem s více než padesáti tisíci obyvatel, které nemá kvalitní silniční napojení na dálniční síť. Proto chceme udělat všechno co je možné, aby se tento stav co nejdříve změnil,“ řekl včera na setkání s novináři po oficiálním založení sdružení primátor statutárního města Karviné Tomáš Hanzel.

Asi pětatřicetikilometrový úsek z Bohumína přes Český Těšín je rozdělen do tří částí podle stupně rozpracovanosti tohoto projektu. „Na obchvat Karviné už bylo vydáno územní rozhodnutí a jeho trasa je jasná. Do konce roku 2009 by se mohlo požádat o stavební povolení,“ řekl náměstek primátora Zbyněk Gajdacz. Na trase z Karviné do Chotěbuzi se počítá s využitím stávající dvouproudové silnice, eventuálně s jejím rozšířením, obchvatem mimo část Louky a upraveným nájezdem na silnici R48.

„Úsek, kde jsme zatím pokročili nejméně, je mezi Bohumínem a Karvinou. Kudy se tam dá vést nová silnice, nám má ukázat zadávací studie, kterou chceme nechat vypracovat,“ řekl náměstek hejtmana Pavol Lukša. Nová R 67 má být dvouproudová a na obě strany by se mělo jezdit bez omezení pohodlně devadesátikilometrovou rychlostí. Potřebné prostředky na stavbu, které náměstek Lukša odhadl na pět až sedm miliard korun, chce sdružení získat ze Státního fondu dopravní infrastruktury a z operačního programu Moravskoslezského kraje.

Přečtěte si také : Rychlostní silnice mezi Českým Těšínem a Horními Tošanovicemi je v provozu