Stavba třetí části obchvatu Českého Těšína trvala osmadvacet měsíců a díky jejímu zprovoznění je zcela odkloněna tranzitní doprava mimo město.

Nová silnice odlehčí nejen Českému Těšínu, ale i Třinci. Třinecké železárny a blízká průmyslová zóna Baliny jsou takto napojeny na kvalitní silnici, která zejména nákladní dopravu pohodlně vyvede na rychlostní komunikaci R48 směrem na Frýdek-Místek.

"Konečně!" prohlásil českotěšínský místostarosta Stanislav Folwarczny při krátkém projevu u příležitosti přestřižení pásky přímo na místě. Připomněl, že ještě před 15 lety kamiony směřující do Polsku na Střelniční ulici v centru města a to, že by jednou mohly zcela míjet město, se nikomu ani nesnilo."Město už kompletní obchvat moc potřebovalo. Zejména obyvatelé sídliště Svibice si oddechnou, hluk a oblaka výfukových plynů z kamionů až na výjimky jsou minulostí," řekl Folwarczny.

Podle něj zbývá ještě vyřešit tranzit ve směru Karviná - Třinec a opačně. "Tam ještě situace není zdaleka ideální. V Karviné je průmyslová zóna, odkud se budou vozit komponenty pro automobilku Hyundai v Nošovicích a tak kamiony v tomto směru jezdí ještě skrze město," přiznal.

Vedení města však podle něj chce situaci řešit. Je třeba upravit zejména nájezd z Karvinské ulice, aby tam mohly pohodlně jezdit kamiony. Potom už nebudou mít důvod jezdit středem Českého Těšína," dodal Folwarczny.

Stavba třetí části obchvatu stála více než 560 milionů korun a skončila téměř rok před původním termínem dokončení. "Podle dodatku smlouvy ze září roku 2006 se nám podařilo dílo dokončit dříve a zprůjezdnění uspíšit," řekl za dodavatele generální ředitel společnosti ODS-Dopravní stavby Ostrava Tomáš Vítek.