Vláda před několika týdny stvrdila seznam staveb, u kterých nebude nutné opakovat proces EIA o posuzování vlivů na životní prostředí. Týká se to i obchvatu Frýdku-Místku. „Jsem rád, že první etapa se připravuje tak, aby mohla být zahájena v srpnu příštího roku," řekl Sobotka. Připomněl, že druhou etapu vláda zařadila mezi devět klíčových dopravních staveb, u nichž vyjednala s Evropskou komisí výjimku týkající se EIA. „U druhé etapy obchvatu Frýdku-Místku teď probíhá zrychlená EIA a následně by se mělo připravovat stavební povolení," řekl premiér.

Zakázka na výstavbu první etapy obchvatu města a připojení z D56 se už objevila ve věstníku veřejných zakázek. Celý obchvat Frýdku-Místku na silnici D48 má po dokončení měřit něco přes 8,5 kilometru, v první etapě se počítá s budováním silnice o délce 4,2 kilometru. Výstavba obchvatu, který má podle předpokladů i s napojením na dálnici D56 celkem vyjít na pět miliard korun bez DPH, má trvat čtyři roky.

Na většinu trasy obchvatu je vydáno stavební povolení. Problémy se týkají hlavně části trasy, která zasahuje do chráněného území přes řeku Morávku. Ministerstvo dopravy při vyřizování stavebního povolení pro výstavbu obchvatu v jednom případě provedlo administrativní chybu, což posunulo vyřizování stavebního povolení na tento konkrétní úsek do doby, kdy už platila nová pravidla Evropské komise. Ta od loňského května požaduje nové podmínky, mimo jiné rozsáhlejší posouzení vlivu na životní prostředí EIA. Vládě se ale podařil dojednat výjimku.

Premiér při návštěvě kraje jednal také o úseku silnice I/68 mezi Třanovicemi a třineckou částí Nebory, který navazuje na obchvat Třince. „Cílem vlády je, aby nejpozději na začátku roku 2017 byla stavba zahájena," řekl Sobotka. Nyní se tam dělá zjišťovací řízení, dodal premiér.