Povolení, které se týká většiny trasy i problematické lokality s ekologickou zátěží Skatulův hliník, nabylo právní moci na konci roku 2013. Na další zatím obchvat i kvůli přehmatům ze strany státu čeká marně.

Ministerstvo dopravy totiž pochybilo při vydání stavebního povolení na část trasy, která zasahuje i do chráněného území přes řeku Morávku. Potíž vězí v tom, že úředníci rozhodli na základě správního rozhodnutí, které bylo nepravomocné. A to kvůli odvolacímu řízení u krajského úřadu, za nímž stáli členové spolku Děti Země. Ti také upozornili na pochybení ministerstva.

„Tato situace pro nás rozhodně není příznivá. Chyba ministerstva jednoznačně oddálí výstavbu obchvatu. Na vydání stavebního povolení můžeme čekat i celý rok," poznamenal náměstek frýdecko--místeckého primátora Karel Deutscher.

Ministr dopravy Dan Ťok na začátku dubna vyhověl rozkladu ekologického sdružení a vrátil věc k novému projednání odbornému útvaru ministerstva, který rozhodnutí vydal. Hnutí Děti Země přitom podalo rozklad už loni v září. A další rozklad, tentokrát k poslednímu třetímu povolení, podali ekologové na konci března. Vadí jim údajně chybějící podklady na ochranu přírody a krajiny. Účastníci řízení se mohou vyjádřit do konce dubna, pak si spis převezme rozkladová komise ministra.

Jestli se komplikace promítnou do termínu zahájení stavebních prací, jak se obává magistrát, zatím není jasné. Ředitelství silnic a dálnic, které pracuje na dokončení aktualizace projektové dokumentace, se nebojí, že by zrušení stavebního povolení odložilo práce na obchvatu. Vypsat výběrové řízení může i v případě, že nejsou platná všechna stavební povolení. Začít stavět se má na jaře příštího roku.