Například v Příborské ulici, kudy vede vytížená silnice I/48, je provoz stažen do dvou pruhů. Zbytek cesty stavební stroje doslova ukrojily, nad silnicí se totiž bude klenout nový most jako součást obchvatu. Komplikovanější je i situace poblíž přehrady Olešná, kudy povede obchvat. Dlouhodobě je uzavřena část silnice II/473. Omezení se zvýrazní i na výpadovce do Frýdlantu nad Ostravicí.

Semafory řídí dopravu na hlavní silnici mezi Palkovicemi a Místkem, silničáři tam vybudovali dočasnou cestu. Ta původní bude výškově zahloubena až o sedmdesát centimetrů, také nad ní vyroste nový most jako součást obchvatu.

Ačkoli investorem obchvatu je Ředitelství silnic a dálnic, do rozpočtu sáhne i frýdecko-místecký magistrát. Peníze půjdou do výstavby dvou důležitých mostů, které byly svého času vyjmuty z výstavby obchvatu. „Mosty přitom nabízejí napojení na lokalitu Olešná, což je pro město důležité. Náklady na jejich vybudování jsou vyčísleny na 75 milionů korun, z toho dotace činí více než 58 milionů,“ vyjmenoval primátor Michal Pobucký.

Práce na obchvatu se zatím týkají pouze první části celého projektu. Tendr na druhou etapu, která řeší úsek mezi výpadovkou na Frýdlant a dálnicí do Českého Těšína, je stále v běhu. Firmy můžou podávat nabídky do konce května. Zhotovitel, kterého ŘSD vybralo loni, od smlouvy odstoupil. Pokud vše půjde hladce, práce na druhé etapě začnou ještě letos.

Zatímco práce na výstavbě obchvatu se týkají zejména okrajových částí Místku, už za pár dní nastanou dopravní komplikace i v centru Frýdku. Vytíženou Rubikovu křižovatku, která vede na mostě nad silničním průtahem I/48, dělníci rozkopou a začne velká rekonstrukce. „Most jsme chtěli opravit až poté, co bude postaven obchvat města. Bohužel technický stav mostu už nám neumožňuje opravu odsouvat,“ doplnil primátor Michal Pobucký.