Výstavba poslední části obchvatu Třince v úseku mezi městskou částí Nebory a Třanovicemi se přiblížila. Ministerstvo dopravy v minulém týdnu zamítlo dva rozklady, které tam v létě zaslal majitel nemovitostí v trase stavby. Průtahy naopak nastaly v tendru, z něhož vzejde společnost, která novou silnici postaví.

Stavební firmy původně měly podávat nabídky do poloviny prosince, kvůli dotazům uchazečů se však lhůta prodlužuje, což ostatně v podobných tendrech není výjimečné. Podle aktuálních údajů je lhůta pro podání nabídek stanovena na 8. ledna příštího roku.

Majetkoprávní příprava stavby byla dokončena, potřeba je ještě dořešit jedno vyvlastnění. Zhotovitel stavby, kterého Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vybralo v prvním výběrovém řízení, se kvůli průtahům v majetkoprávní přípravě stavby zakázky vzdal. Uplynuly lhůty, kterými byla jeho nabídka vázána.

Poté, co vítězná společnost z tendru už zakázku nechtěla, oslovilo ŘSD další účastníky tendru, ani ti ale o zakázku za tehdejších podmínek nemají zájem. ŘSD proto připravilo nové výběrové řízení na zhotovitele stavby. „Když jsme drželi v ruce platné stavební povolení, okamžitě jsme vysoutěžili zhotovitele, přihlásili se tři uchazeči. Jeden zvítězil, v okamžiku, kdy jsme stáli před podepsáním smlouvy, došlo ke zrušení toho stavebního povolení. To znamená, že jsme smlouvu nepodepsali,“ uvedl před časem mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Nová silnice, která uleví zejména Ropici, Stříteži a Hnojníku, bude měřit zhruba šest kilometrů. Předpokládaná cena stavby je 2,58 miliardy korun bez DPH. Po dokončení stavebních prací, což by mělo nastat nejdříve v roce 2022, se řidiči snadno po obchvatu Třince od hranic se Slovenskem dostanou až na dálnici D48 mezi Českým Těšínem a Frýdkem-Místkem. Zjednoduší se i doprava pro průmyslové podniky z okolí. Od loňského října se už jezdí po obchvatu v úseku mezi Nebory a Bystřicí. Ulevilo se tak přetížené staré cestě I/11.