„K žádnému zastavování nedochází, práce na koridoru utlumeny nejsou a normálně běží,“ prohlásil s tím, že má informace o tom, že jsou postupně podepisovány smluvní dodatky, které pokračování staveb umožňují.

Vyjádření mluvčího SŽDC Pavla Hally se nepodařilo získat. Již minulý týden ale hovořil o tom, že konkrétní jednání o úsporách na straně zhotovitelů probíhají například u úseku Bystřice – Český Těšín. Naznačil, že je nutné najít úspory jak letos, tak v následujících letech, a v případě dohody mezi SŽDC a stavbaři bude možné v investici pokračovat. Vše přitom podle něj závisí právě na podpisu smluvních dodatků.

Dvanáctikilometrový úsek mezi Bystřicí a Českým Těšínem má do roku 2012 projít velkou proměnou. Mimo jiné se výrazně zvýší bezpečnost cestování. Počítá se i s nově vedenou trasou v zastávce Ropice, původní trasa s délkou 1200 metrů má být rekultivována.

„Výrazně bude zvýšena bezpečnost železničního i silničního provozu. V rámci stavby totiž budou vybudovány čtyři nové podjezdy, které nahradí současná úrovňová křížení s pozemními komunikacemi. Zbývajících šest přejezdů bude zabezpečeno nejmodernější technologií a plnými závorami,“ řekl před časem generální ředitel SŽDC Jan Komárek.

Na jaře se hovořilo o tom, že půjde o stavbu za 2,5 miliardy korun. Zahrnuje i modernizaci železniční stanice Třinec a přestavbu železničních zastávek Vendryně, Třinec-Konská a Ropice. V hutnickém městě se má současně s koridorem vybudovat rovněž železniční most, čtvrtmiliardový podjezd Via Lyžbice a nová železniční zastávka u bývalého hotelu Slovan.

Tyto tři akce spolu souvisejí a již delší dobu se hovoří o tom, že vše se spustí na jaře příštího roku. Třinecká starostka Věra Palkovská říká, že zatím nemá žádný signál o tom, že by se nestavělo. „Myslím si, že teď je předčasné se něčím takovým trápit,“ tvrdí. Upozorňuje, že pro stavby na koridoru jsou již dohodnuté výluky, což nejde měnit „ze dne na den“. Stavba lyžbické zastávky, o které se hovoří řadu let, se definitivně dohodla teprve letos v květnu.

Práce bez omezení pokračují i v úseku Bystřice – Mosty u Jablunkova. Například v areálu stanice v Mostech jsou stavbaři na více místech a běží i výstavba podchodu. Stavba železničního tunelu, který se loni propadl, by mohla opět pokračovat na přelomu září a října. Tunel měl být původně v provozu už letos v červnu. S dokončením celé trasy se počítá v roce 2011.