Už v příštím týdnu by se řidiči při cestě z Frýdku-Místku do Ostravy měli dočkat plynulejšího provozu. Skončí totiž opravy povrchu vytížené silnice i mostu přes odlehčovací kanál Olešná v úrovni místecké čerpací stanice. Ředitelství silnic a dálnic začalo s opravami hlavního tahu z Ostravy do Beskyd v létě. V dopravní špičce se Frýdek- -Místek od té doby potýkal s kolonami, které navíc trápily řidiče i při jízdě na dálnici D56. Také tam silničáři v několika úsecích opravovali vozovku. Naopak s opravou mostu nad mlékárnou v Místku, která omezuje provoz na silnici I/48, by měli motoristé počítat až do poloviny prosince.

Ke konci se navíc chýlí také výstavba protihlukových zdí v Bašce podél silnice I/56, podle harmonogramu má být hotova do konce října. Už řadu měsíců je tam doprava vedena jen v levých jízdních pruzích.

OBCHVAT SE STAVÍ

Samostatnou kapitolou jsou práce, které souvisejí s postupující stavbou obchvatu Třince. I přes různé informace o pozastavení stavby se pracuje podle harmonogramu. Zhotovitel stavby na posledním kontrolním dni potvrdil, že původní termín dokončení stavby, tedy podzim 2017, bude dodržen. Uvedl to bystřický obecní úřad, se stejným termínem počítá i ŘSD nebo třinecká radnice. Krajský soud v Brně přitom ve čtvrtek vyhlásil úpadek brněnské stavební společnosti SDS Exmost, která patřila mezi spoluzhotovitele části třineckého obchvatu. Firma uvedla, že na stavbě úseku mezi Oldřichovicemi a Bystřicí prodělala přes 60 milionů korun. Problémy se tak musí řešit ve sdružení zhotovitelů. Investor, tedy ŘSD, do situace nezasahuje. Stavba přeložky silnice I/11 pokračuje v nezměněném tempu.