Před otevřením obchodního centra Frýda se část obchodníků obávala úbytku lidí v centrech Frýdku a Místku. Deník zjišťoval, jak majitelé a pracovníci obchodů hodnotí návštěvnost center více než po půl roce od otevření Frýdy.

„Vliv na pohyb lidí to určitě má. Běžně ale trvá přibližně dva roky, než se nový obchod nebo obchodní centrum ve městě zavede. Takže skutečný dopad bude možné určit později," uvedl majitel knihkupectví Kapitola Jan Becher s tím, že na návštěvnost obchodů má vliv více faktorů.

Majitelka obchodu Hračky U kačky Pavla Pflegrová si úbytku zákazníků a návštěvníků centra Místku všímá. „Některé obchody se z města přesunuly do Frýdy, tudíž ubylo i návštěvníků center. Na počtu zákazníků se to projevilo," hodnotila Pflegrová.

Mluvčí frýdecko-místeckého magistrátu Jana Matějíková včera uvedla, že vyprazdňování center měst je dlouhodobější trend, který souvisí s globalizací. „Oživení centra Frýdku-Místku se snažíme podpořit různými společenskými akcemi," řekla Matějíková. Podle ní město podporuje podnikatelskou činnost. „Nedávno rada města schválila snížení nájemného u restauračních předzahrádek, čímž dává další prostor pro vyšší návštěvnost centra města," dodala Matějíková.

Někteří obchodníci úbytek zákazníků nepocítili. Pracovnice prodejny dámského spodního prádla Timo na frýdeckém náměstí dokonce vysledovala opačný trend. „Zákaznic nám v poslední době přibylo. Nemyslím, že by v centru bylo méně lidí," uzavřela Dana Mecnerová.

Patrik Rymel