Grand Opening Ceremony. Takto honosný název měla čtvrteční slavnostní akce v nošovické automobilce Hyundai. Při oficiálním zahájení výroby hrála dechovka, zazněly česká i korejská hymna, nešetřilo se proslovy a nemohlo chybět ani přestřihávání pásky či podepisování kapoty nablýskaného vozu.
Proč tak velká sláva přišla na řadu až nyní, když zkušební výroba začala v Nošovicích v listopadu loňského roku a sériově začala auta z výrobních linek sjíždět letos v březnu? Hyundaiů už za tu dobu bylo v Podbeskydí vyrobeno na osmdesát tisíc. „Původně jsme plánovali, že bychom tuto slavnost udělali dříve – v květnu. Na automobilovém trhu ale nastaly kvůli krizi turbulence a na takové oslavy nebyla nejvhodnější doba. Proto se akce posunula na září,“ vysvětlil mluvčí automobilky Petr Vaněk.
Podle jeho dalších slov se korejské vedení společnosti stále drží plánu pro letošní rok vyrobit celkem sto šedesát tisíc aut, což však vzhledem ke zbývajícímu času nevypadá příliš reálně. I tak ale Hyundai zaznamenal především díky zavedení šrotovného v evropských zemích slušnější rozjezd, než se na začátku tohoto roku mohlo předpokládat.
V továrně je v současnosti zaměstnáno kolem dvou tisíc lidí, kteří pracují ve dvousměnném provozu. Vyrábějí vozy i30 ve verzích hatchback a kombi. V listopadu by zde měli začít dělat také nový vůz Kia Venga. ČTĚTE TAKÉ: DENÍK ODHALIL: Nová Kia se prohání po Ostravě
„Do roku 2011 chceme mít cílový stav tři a půl tisíce zaměstnanců a budeme připraveni vyrábět tři sta tisíc vozů ročně. Ke zmiňovaným třem typům přibude ještě vůz typu MPV,“ uvedl dále Vaněk s tím, že dalších sedm a půl tisíce lidí navíc pracuje ve firmách, které jsou pro Hyundai subdodavateli.