„Principem je spolupráce a sdělování zkušeností mezi jednotlivými gymnázii,“ řekla redakci Marcela Kantorová z Gymnázia Třinec, která projekt garantuje. „Každá škola má své předmětové zaměření, ta naše má zaměření na fyziku,“ připomněla.

Špičkovou fyzikální učebnu s laboratoří za několik milionů korun si nyní prohlédlo a vyzkoušelo na dvacet pedagogů z Českého Těšína, Orlové-Lutyně, Ostravy, Rýmařova, Frenštátu pod Radhoštěm a Opavy. V praxi tak zažili, jak může moderní laboratorní cvičení vypadat.

Jejich setkávání na seminářích a workshopech se zaměřením na moderní formy výuky, ale i týmová práce tvoří podle Kantorové základ pro společné zpracování a úspěch projektu, na jehož konci jsou žáci. Dodala, že na školách „je nutné připravit tvůrčí a pozitivně naladěné prostředí.“

Projekt je financován z operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. (lew)

Kam dál?

Škole je 55 let, studoval ji také nový šéf Akademie věd

Třinecké gymnázium má nové prostory pro výuku fyziky, také díky rodičům