Akci za přibližně 300 milionů korun má na starosti kraj. Podjezd se měl stavět od loňského léta, vyhlášená zakázka ovšem musela být zrušena. Poté se odhadovalo, že nové výběrové řízení umožní podepsat smlouvu na konci listopadu, ani to se však nestalo.

Vyloučený uchazeč podal námitku, jenže neuspěl. „Námitka byla Moravskoslezským krajem vypořádána ve smyslu jejího zamítnutí. Po tomto vypořádání námitky běžela do 22. prosince lhůta, v níž měl neúspěšný uchazeč možnost podat odvolání k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Protože tak v zákonné lhůtě neučinil, probíhá v současnosti proces podpisu smlouvy o dílo všemi smluvními stranami,“ řekla včera redakci mluvčí kraje Šárka Vlčková. Kromě kraje jde také o město Třinec a samotného zhotovitele, který podjezd postaví.

Vlčková uvedla, že podpis a nabytí účinnosti smlouvy lze předpokládat ještě v průběhu ledna. „Zahájení stavebních prací bude závislé na klimatických podmínkách a koordinaci zhotovitele naší stavby, tedy podjezdu Via Lyžbice, a ,partnerské´ stavby, což je modernizace železničního koridoru Bystřice nad Olší Český Těšín,“ dodala Vlčková. Celý koridor má na starosti Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

Lidem, kteří žijí za kolejemi, vadí, že před časem přišli o přechod přes trať u Slovanu. Stavbaři slibují, že v polovině roku 2012 se už lidé budou moci dostat na druhou stranu průchodem, byť v té době stavba zdaleka nebude u konce.

Zpoždění s podjezdem ovlivní i harmonogram celého koridoru. Mluvčí SŽDC Pavel Halla loni uvedl, že akce neskončí k 31. březnu, ale bude ji nutné prodloužit minimálně do srpna 2012. Zpoždění tak nabere i stavba nové železniční zastávky, navíc se musí znovu zajistit výluky na trati v úseku mezi Třincem a Bystřicí.

Po rekonstrukci bude možné zvýšit traťovou rychlost až na 160 kilometrů za hodinu. Přestavbou prochází rovněž železniční zastávka Vendryně, kde vyrostlo nové nástupiště s vyšší polohou pro pohodlný nástup a výstup cestujících. Toto nové nástupiště je oproti původnímu posunuto přibližně 85 metrů směrem k Třinci. Stávající železniční přejezd se přeložil o zhruba sto metrů směrem k Třinci.

Zpoždění přitom nastalo i na Jablunkovsku. „Vzhledem k závalu tunelu v Mostech nemohl být splněn původní termín dokončení stavby únor 2011. Nově stanovený termín dokončení celé stavby je 31. srpen 2013,“ připomněl Halla.