Podjezd Via Lyžbice bude součástí modernizace železničního úseku Bystřice-Český Těšín. Stavba by měla zajistit zejména lepší dopravní spojení s lokalitou za tratí. Projekt měl být původně hotov již v červnu, jeho zpracování se však opozdilo.

Radnice jej podle starostky Věry Palkovské (SN 1) dostala na stůl v úterý. Na dotaz Deníku k nákladům stavby řekla: „Městská rada se tím bude zabývat 3. září. Považovala bych za nekorektní, kdyby se to radní dočetli nejdříve v novinách.“ O ceně za podjezd se spekuluje již několik měsíců. Odhady se postupně snížily z 477 milionů na přibližně 200 milionů korun. Zatím není jasná ani výše spolupodílu hutnického města.

Podle starostky začnou v nejbližší době jednání o financování. Zapojí se do nich Správa železniční dopravní cesty, která je investorem celé akce, krajský úřad a město Třinec. Ve hře jsou i evropské peníze. „Akce bude velmi nákladná. Nejvíce budou stát opěrné zdi a kanalizace,“ upřesnila Palkovská s tím, že město nyní připravuje smlouvy pro výkupy pozemků.

Modernizace třetího koridoru začne v příštím roce, podjezd přijde na řadu později. „Myslím si, že rok 2008 v této chvíli nepřipadá v úvahu,“ poznamenala starostka. Část obyvatel Třince si přála, aby v Lyžbicích vznikla také vlaková zastávka. Město však podjezd označilo za svou prioritu. Věra Palkovská před časem zastupitelům řekla, že v případě stavby zastávky by mohlo Třinci hrozit předlužení a jeho radním dokonce trestní stíhání.