Deník záměrně oslovil několik starších lidí, kteří už někdy v minulosti na takzvaných předváděčkách byli. „S manželem jsme byli na různých předváděcích akcích nejméně desetkrát, z toho jsme asi pětkrát nevýhodné smlouvy podepsali, čehož jsme potom pochopitelně litovali. Pokud mám jmenovat, koupili jsme si například předražené hrnce, matrace a deky. Prodejci do nás hustili tak dlouho, až jsme se nechali nalákat. Když jsme později zcela stejné zboží viděli v marketu, kde stálo jen třetinovou cenu, byli jsme v šoku. Odstoupit od smlouvy už ovšem nijak nešlo. Je hrozné, jakým způsobem vytahují z důchodců peníze, kterých mají málo. Proto jsme od té doby na tyto akce úplně přestali jezdit," prozradila důchodkyně Růžena Fašková z Frýdku-Místku, která letáky na „levné zájezdy" vyhazuje rovnou do koše. „Stejně nás ale někdy otravují i telefonicky, protože mají od lidí údaje, adresy a telefonní čísla. Když zjistím, o co se jedná, hovor okamžitě ukončuji. A to radím i ostatním," řekla rázným hlasem Růžena Fašková.

Aleš Stavinoha, který má rovněž důchodový věk, má za sebou už taky několik předváděcích akcí. „Motivací těchto firem je vytvořit zdání, že někdo něco vyhrál. Podmínky na místě bývají velice špatné. Mnohdy jde o psychický nátlak. Přiznám se, že jsem jim jednou podlehl a smlouvu na předražené hrnce podepsal. Když jsem si to uvědomil, na druhý den jsem osobně navštívil dotyčného prodejce. Měl jsem štěstí, protože se právě chystal odjet na dovolenou. Nakonec to pro mě dopadlo ještě dobře, neboť přede mnou zmíněnou smlouvu ve vzteku roztrhal. Když ve schránce najdu leták na zájezd, končí bez přečtení v koši," dodal Aleš Stavinoha.