Hlavním důvodem pro tento krok je především vzdálenost továrny v Madrásu od hlavních evropských odběratelů populárního modelu – Německa, Francie, Velké Británie a Itálie. Jenom převoz lodí z Indie do Evropy trvá půldruhého týdne.

Mezi výrobou auta a jeho dovozem do Evropy tak uplynou dva až tři měsíce. Hyundai tímto způsobem převeze ročně až sto tisíc vozů i 20. Náklady se u nich tímto způsobem zvyšují o 10 až 15 procent. Zemí, které by se mohly výroby modelu ujmout, je hned několik. Patří mezi ně především Slovensko, Turecko a Česká republika. Ve všech z nich má totiž Hyundai továrny. V Nošovicích přitom vyrábí rodinné vozy i30.

„Půjde o strategické rozhodnutí, které učiní nejvyšší vedení v Soulu a do něhož nezasahujeme. Kdy se tak stane, nevíme, Česká republika to ale s největší pravděpodobností nebude,“ řekl v pátek Deníku mluvčí nošovické pobočky Petr Vaněk. Tuto myšlenku podporuje fakt, že závod v Nošovicích je ze všech nejmladší a byl vybudován právě pro model i30. Pro umístění výroby jiného typu zde není dostatečný prostor.