České dráhy musejí vrátit do provozu na lince S6 z Ostravy do Frýdlantu nad Ostravicí opět starší soupravy. O jednu z pěti souprav typu push-pull přišel na zatím neurčitou dobu dopravce při středeční nehodě na železničním přejezdu ve Frýdku-Místku, kdy zde narazil do vlaku nákladní automobil.

Zatímco v prvních měsících provozu se na lince objevovaly starší soupravy kvůli technickým závadám, teď řeší dopravce nepříjemnost, za kterou výrobce nemůže. Jednotky jsou dosud Škody, běží zkušební provoz.

Srážka vlaku a nákladního auta ve Frýdku-Místku, 10. srpna 2022.
Ve Frýdku-Místku se srazil vlak s nákladním autem, cestující evakuovali hasiči

„Po nehodě budeme disponovat čtyřmi jednotkami, které jsou v rámci zkušebního provozu dle potřeb majitele odstavovány na příslušné prohlídky, údržbu a doladění. Po nehodě chybějící jednotka bude nahrazena klasickou soupravou v rámci dvoudenního smíšeného oběhu, který je koncipován pro provoz jednotek push-pull alternativně s klasickými soupravami,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Jak dlouho potrvá oprava zatím není jasné.

Poškození není ale malé. „Při nehodě byla poškozena lokomotiva i všechny tři vozy jednotky push-pull. Předběžný odhad škody na vozidlech z místa nehody je cca 15 milionů korun,“ dodal Šťáhlavský. Podle mluvčího Škody Jana Švehly zjišťují přesný rozsah škod a s dodavateli termíny náhradních dílů. „Děláme vše pro to, aby oprava proběhla co nejrychleji,“ dodal.

Přejezdy jako likvidátor regionov

K nehodě došlo ve středu odpoledne na přejezdu v ulici Míru. Ve vlaku bylo 70 cestujících, dva lidé byli zranění (pouze v autě).

Nehody na železničních přejezdech pravidelně Českým drahám snižují zásobu provozuschopných vozidel, nejčastěji dochází k poškození jednotek 814 a motorových vozů 810. Aktuálně mají České dráhy odstaveny kvůli nehodám zhruba deset vozidel.

Vizualizace ekoduktu na I/11 u Jablunkova.
U Jablunkova získal povolení vlakový přechod nejen pro medvědy, co bude dál

„K velkému poškození drážních vozidel dochází obvykle při střetu s nákladními automobily, největší škody pak vznikají při střetech s loženými kamiony a těžkými nákladními vozy, a to především v případě střetu s lehčími motorovými vozy na regionálních tratích,“ dodal Šťáhlavský.