České dráhy musejí vrátit do provozu na lince S6 z Ostravy do Frýdlantu nad Ostravicí opět starší soupravy. O jednu z pěti souprav typu push-pull přišel na zatím neurčitou dobu dopravce při středeční nehodě na železničním přejezdu ve Frýdku-Místku, kdy zde narazil do vlaku nákladní automobil.

Zatímco v prvních měsících provozu se na lince objevovaly starší soupravy kvůli technickým závadám, teď řeší dopravce nepříjemnost, za kterou výrobce nemůže. Jednotky jsou dosud Škody, běží zkušební provoz.

„Po nehodě budeme disponovat čtyřmi jednotkami, které jsou v rámci zkušebního provozu dle potřeb majitele odstavovány na příslušné prohlídky, údržbu a doladění. Po nehodě chybějící jednotka bude nahrazena klasickou soupravou v rámci dvoudenního smíšeného oběhu, který je koncipován pro provoz jednotek push-pull alternativně s klasickými soupravami,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Jak dlouho potrvá oprava zatím není jasné.

Poškození není ale malé. „Při nehodě byla poškozena lokomotiva i všechny tři vozy jednotky push-pull. Předběžný odhad škody na vozidlech z místa nehody je cca 15 milionů korun,“ dodal Šťáhlavský. Podle mluvčího Škody Jana Švehly zjišťují přesný rozsah škod a s dodavateli termíny náhradních dílů. „Děláme vše pro to, aby oprava proběhla co nejrychleji,“ dodal.

Přejezdy jako likvidátor regionov

K nehodě došlo ve středu odpoledne na přejezdu v ulici Míru. Ve vlaku bylo 70 cestujících, dva lidé byli zranění (pouze v autě).

Nehody na železničních přejezdech pravidelně Českým drahám snižují zásobu provozuschopných vozidel, nejčastěji dochází k poškození jednotek 814 a motorových vozů 810. Aktuálně mají České dráhy odstaveny kvůli nehodám zhruba deset vozidel.

„K velkému poškození drážních vozidel dochází obvykle při střetu s nákladními automobily, největší škody pak vznikají při střetech s loženými kamiony a těžkými nákladními vozy, a to především v případě střetu s lehčími motorovými vozy na regionálních tratích,“ dodal Šťáhlavský.