Z víkendu se objevovaly stížnosti na pluhování a sypání silnici mj. v oblasti Beskyd i Třinecka. „Vyhodnocujeme je a posoudíme, zda bylo vše v pořádku z hlediska nastavených postupů zimní údržby,“ vzkázal Miroslav Mazal z komunikačního týmu ŘSD ČR.

Doprava v některých částech Frýdeckomístecka podle něho nebyla „zcela bezproblémová“. V případě pochybení subdodavatelů zajišťujících v tomto období sjízdnost cest se prý má postupovat razantně jako v Libereckém kraji – kde dali silničáři externím firmám maximální výši pokuty, padesát tisíc korun.

Ilustrační foto
Žena z Frýdecko-Místecka propadla finanční euforii. Přišla o 750 tisíc

Vzhledem ke skutečnosti, že v našem regionu se vytyčené trasy údržby překrývaly, nedaly se podle Mazala přesně říci počty lidí a techniky obsluhující Frýdeckomístecko: „Sypače často projíždějí různé územní celky a údržba je rozdělena podle silnic či dálnic, ne krajů a okresů.“

Každopádně ŘSD ČR o víkendu na komunikacích I. třídy a některých úsecích dálnic na severní Moravě a ve Slezsku pokryla chemickým posypem více než dvanáct tisíc kilometrů a při tom spotřebovala skoro 800 tun soli a přes 218 tisíc litrů solanky.

„Pro veřejnost máme portál za účelem informování o momentálně prováděné zimní údržbě. Udává aktuální polohu vozů a poskytuje informace o čase posledního ošetření u jednotlivých dálnic a silnic první třídy,“ uvedl Mazal.

Na adrese udrzba.rsd.cz (odkaz je i pod symbolem sněhové vločky na adrese www.dopravniinfo.cz) začaly být vykreslovány trasy s intervaly poslední údržby i vozidla.

„Kliknutím na ikonu autíčka se zobrazuje detaily jízdy identifikující orientaci vozidel i činnost údržby. Komunikace, která není barevně označena, nebyla v posledních šesti hodinách ošetřena,“ upřesnil Mazal.

Cestující trolejbusové linky 104 pomohli s roztlačením trolejbusu, 23. ledna 2023.
VIDEO: Když trolejbus nemůže, Ostravák mu pomůže, podívejte se

Nový web, jak podotkl, lidé sledují. „Nezaregistroval jsem kritiku. Naopak, vznikl zde zájem o o další spolupráci ve formě rozšíření zobrazovaných informací,“ doplnil.

Podle legislativy v Česku byly dálnice a silnice I. třídy zařazeny do prvního pořadí důležitosti při zajišťování sjízdnosti a čas od zjištění vzniku závady do výjezdu prvních mechanismů ke zmírnění této situace nesmí být v zimě delší než třicet minut. ŘSD ČR ke shrnování sněnu i sypání cest využívá nejen své síly, ale i dodavatele.

Na webu hzimniudrzba/portal_msk/ se dá zjistit též stav pohybu techniky zimní údržby v regionu na silnicích II. a III. třídy spadajících pod moravskoslezské silničáře. Kteří mají v Beskydech a jejich okolí tři cestmistrovství – ve Frýdku-Místku se

sedm okruhy údržby (pěti chemickými a dva inertními) a v Bystřici i Bílé vždy se čtyřmi okruhy (dvěma chemickými a dvěma inertními).

Před deseti roky byl na exposlance Petra Wolfa (vlevo) vydán příkaz k dodání do výkonu trestu.
Dopadení českého uprchlíka po 10 letech: hledaný exposlanec z Ostravy to nebyl

Z ranního hlášení Správy silnic Moravskoslezského kraje v pondělí 23. ledna vyplývalo, že „dvojky“ i „trojky“ byly mokré po chemickém ošetření a sjízdné, se zvýšenou opatrností. A totéž platilo pro ty po inertním posypu, s výjimkou Beskyd ve vyšších polohách, kde měli ujetou, místy zledovatělou, vrstvu sněhu, ale s posypem a rovněž s opatrností sjízdnou.