Práce na Košicko-bohumínské dráze začaly v roce 1867 výstavbou úseku z Bohumína do Těšína, do Košic byla dráha dovedena v březnu 1872.

Autorem výtvarného návrhu je slovenský výtvarník Dušan Kállay, rozkresbu a rytinu připravil Jaroslav Tvrdoň. Námětem aršíku v nominální hodnotě 58 korun jsou na známce a dvou kuponech motivy dobových lokomotiv s železničáři a cestujícími, podklad známek tvoří historická mapa.

Košicko-bohumínská dráha spojuje Bohumín s Košicemi, v Bohumíně se napojuje na starší Severní dráhu císaře Ferdinanda. Práce na stavbě Košicko-bohumínské dráhy začaly na podzim 1867 výstavbou úseku z Bohumína do Těšína, do Košic byla dráha dovedena 18. března 1872.

close Příležitostný poštovní aršík vydaný Českou poštou společně se Slovenskou poštou a připomínající 150. výročí zprovoznění Košicko-bohumínské dráhy. info Zdroj: Česká pošta zoom_in Poštovní aršík vydaný společně Českou a Slovenskou poštou připomínající 150. výročí zprovoznění Košicko-bohumínské dráhy.

Po 1. světové válce se o dráhu přetahovaly Československo a Polsko, a to na poli válečném i diplomatickém. Celá dráha nakonec připadla Československu, včetně nádraží v Těšíně (dnes Českém).

Emisi aršíků vytiskla Tiskárna Hradištko, aršík ocelotiskem z ploché desky kombinovaný ofsetem v nákladu 30 000 kusů a FDC digitálním tiskem v počtu 3 100 kusů.

Česká pošta věnovala železnici prostor na známkách i v minulosti. Například v roce 2018 vydala známky s parní lokomotivou řady 365 a motorovým vozem M260.001 (Stříbrný šíp).