„V minulosti získala vysokopecní struska neoprávněně špatnou pověst kvůli kauze zvlněné dálnice na Ostravsku a nesměla být nějakou dobu pro výstavbu pozemních komunikací využívána. Toto se našim odborníkům a expertům na strusky z VŠB-TUO podařilo vyvrátit, neboť problémem bylo použití jiných, nevhodných materiálů. Vysokopecní strusku se tak podařilo vrátit na přední místo certifikovaných výrobků pro výstavbu pozemních komunikací,“ vysvětlila Svatava Třaskošová, odpadový hospodář v Liberty Ostrava.

Ilustrační foto
Nová šmejdská taktika spočívá v telefonní lsti
Utkání 1. kola volejbalové extraligy mužů: Beskydy - Brno, 5. října 2019 ve Frýdku-Místku.
Vítězná premiéra pod sítí: beskydští bojovníci zaskočili Brno

Vysokopecní struska, jejímž použitím se šetří přírodní kámen, patří mezi vysoce kvalitní materiály pro podkladové vrstvy pozemních komunikací. Vzniká při tavení železné rudy ve vysoké peci a ochlazením žhavé strusky na odvalech. „Využívá se k výrobě cementu, skla a pro výstavbu pozemních komunikací, kdy má dokonce lepší vlastnosti než přírodní kámen, protože se lépe hutní,“ uvedla mluvčí hutě Barbora Černá Dvořáková.

První automobily by měly na obchvat vyjet v roce 2022. Zatímco výstavba první etapy obchvatu Frýdku-Místku začala už loni na jaře, slavnostní zahájení druhé etapy přišlo na řadu před necelými dvěma týdny. Každá etapa obchvatu má na základě výběrového řízení jiného zhotovitele.

Vedoucí projektu Daniel Jandačka s přístrojem pro magnetickou rezonanci pořízenou OU speciálně pro potřeby tohoto výzkumu.
Vědci v Ostravě testují, jak se (nejen) běžci pohybují ve znečištěném ovzduší
déšť na Královéhradecku
Zářijové deště zmírnily následky sucha v Beskydech