„To přece není možné, aby takto okrádali zákazníky,“ rozhořčeně komentoval svoji příhodu znákupu Milan Gřunděl zFrýdku-Místku. Začátkem června chtěl využít slevy avizované vletáku hypermarketu Tesco a koupit si filety zaljašské tresky. Údajně měly stát 31,90 Kč, taková byla i cena uvedena na okraji mrazícího boxu, jenže u pokladny mu prodavačka počítala 41,50 Kč, o rovných deset korun víc. „Není to poprvé, co jim cena nesouhlasila, přece nemohou takto obelhávat lidi. To je vlastně krádež. Kdybych si toho nevšiml, tak jim to projde,“ zlobil se Milan Gřunděl. Na důkaz svého tvrzení ukázal prodejní doklad.

„Rozdíl ceny uvedené v letáku a ceny uvedené na pokladním bloku rozhodně nebyl záměrný a je nám velmi líto, že k problému vůbec došlo. Dotyčnému zákazníkovi jsme samozřejmě cenový rozdíl ihned vrátili,“ řekla kpřípadu tisková mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Jana Matoušková. „Chceme nabídnout zákazníkům atraktivní zboží za skvělé ceny. Kód výrobku uvedeného v letáku a kód výrobku, který si zákazník koupil, ačkoli se jednalo o tresku od stejného výrobce, byl jiný. To způsobilo rozdíl vceně. Zákazníkovi se tímto ještě jednou omlouváme a do budoucna budeme dělat vše proto, aby k podobnému pochybení již nedocházelo. Pochopitelně chceme, aby se k nám naši zákazníci rádi vraceli,“ zdůraznila Matoušková.

Zákazníci, kteří se nespokojí somluvou prodejce, se mohou vždy obrátit na Českou obchodní inspekci, konkrétně na místní inspektorát, kde jejich stížnost prošetří. „Cena uvedená na prodejně by měla být shodná scenou účtovanou na pokladně. Něco jiného jsou případy, kdy nesouhlasí cena uvedená vpropagačním letáku. Vtěchto případech se konkrétní zakoupené zboží může lišit od toho propagovaného“ řekl pracovník České obchodní inspekce Radek Miňovský.