Podle něj jde o první tatrovácké vozidlo, které je vybaveno automatickým řazením. „Motor je hodně výkonný, vzhledem k té naší oblasti je auto vhodné i do terénu,“ dodal Bohdan Sikora.

Nová cisterna má 17,5 tuny, pojme čtyři tisíce litrů vody a čtyři sta litrů pěnidla. Cena včetně vybavení se vyšplhala na osm a půl milionu korun, peníze šly z krajského rozpočtu. Auto si nyní musí „osahat“ všech patnáct strojníků, k zásahům s ním budou jezdit od 11. října.

Sikora upozornil, že přestože jde vlastně o „poslední výkřik módy“, profesionální hasiči na nový vůz už netrpělivě čekali. Hlavně proto, že staré repasované auto z roku 1998 má závady na elektroinstalaci a vykazuje poruchy ovládání čerpadel. „To lak nespraví. Teď budeme mít minimálně dalších deset roků klid,“ prohlásil velitel třinecké stanice.

Tatru na náměstí Svobody si prohlédly děti z třineckých školek. Pětiletá Karolína Revendová z MŠ na Máchově ulici zkoušela hasičskou přilbu. „Je těžká,“ konstatovala. Řada předškoláků si nenechala ujít možnost nakouknout i dovnitř vozu. Cisternu pokřtila třinecká starostka Věra Palkovská.

Připomněla, že napřesrok by se mělo začít se stavbou Integrovaného výjezdového centra na Frýdecké ulici, díky čemuž hasiči získají dostatečný prostor pro techniku, školení i výcvik. Část techniky musí být nyní parkována ve Frýdku-Místku, což přináší problémy.