„Měl by to být ,elefant´ s emblémem Třince," uvedla starostka Věra Palkovská. Zastávka se začala stavět později, než se čekalo, a to kvůli zdržení sousední stavby – podjezdu Via Lyžbice. Bez něj by zastávka podle radnice vůbec nevznikla.

V posledních měsících se stavbaři snažili práce urychlit, protože zastávka může pomoci regionu i v souvislosti s rekonstrukcí silnice I/11. „Přiznám se, že se na to kvaltovalo právě kvůli ,jedna jedenáctce´. Protože očekáváme, že část lidí z Vendryně, Bystřice, Jablunkova bude po dobu rekonstrukce cesty železniční zastávku využívat. Možná to pro ně bude mnohem snazší způsob, jak se dostat do Třince," naznačila Věra Palkovská a dodala, že s poslední překážkou pomohly železárny, které věnovaly osm set tun strusky na zhutnění podloží pod chodníkem, který umožní bezbariérový přístup.

Podjezd Via Lyžbice, který staví kraj, bude hotov na podzim, od zmíněného 20. června však začne fungovat chodník jako průchod pod kolejemi. To ulehčí život nejen lidem z lokality ,za tratí´, ale všem, kteří se z centra potřebují dostat na Sosnu – například do nemocnice. Na tuto zprávu Třinečané čekali déle než rok a půl.

Více přinese páteční Frýdecko-místecký a třinecký deník