Růžová kola, která znají lidé už z několika tuzemských měst, dodá společnost Rekola, která je největším domácím poskytovatelem bikesharingu.

Po městě bude rozmístěno šedesát kol zamknutých u stojanů. Ty budou například na místeckém i frýdeckém náměstí, u vlakového nádraží nebo u dětského hřiště na přehradě Olešná.

Zájemce o vypůjčení se zaregistruje přes mobilní aplikaci. Pomocí mapy v aplikaci zjistí, kde je nejbližší kolo. Z jeho rámu pak opíše číslo a dostane kód k odemknutí kola. Po vrácení kola na předepsané místo zaplatí výpůjčku platební kartou. Půjčit a vrátit kolo je možné i přes SMS a lze jej dopředu i rezervovat. Cena za výpůjčku bude v rámci zóny ve Frýdku-Místku činit 10 korun za hodinu.

Vyjet mimo zónu, třeba na výlet, sice bude možné, nicméně pak je třeba počítat s tím, že ponechání kola mimo zónu, například v Ostravě, je nákladnější a za jeho vrácení bude účtováno 320 korun.

„Po ukončení období testovacího provozu získáme od provozovatele také zajímavá data, například o tom, v které dny a čas je o kola největší zájem, jaké trasy lidé pro přepravu nejčastěji volí, kam se chtějí nejčastěji dostat a podobně. Na základě toho můžeme plánovat rozšíření sítě cyklostezek ve městě a samozřejmě z dat vyčteme i to, zda je o bikesharing ve městě vůbec zájem, zda jej ve městě zavedeme dlouhodobě a v případě, že ano, tak zda jej upravíme k ještě větší spokojenosti a efektivnosti,“ sdělil náměstek primátora Karel Deutscher s tím, že zkušební provoz nepodmiňuje provoz v dalších letech.

Je také možné, aby provozovatelem v budoucnu byl někdo jiný. Magistrát by za zapojení do pilotního projektu měl zaplatit celkem téměř 700 tisíc korun.

Celková délka cyklostezek ve městě přesahuje patnáct kilometrů. V nejbližších letech hodlá město ve spolupráci s obcí Palkovice vybudovat cyklostezku mezi přehradou Olešná a Palkovicemi.