Vozidla na hlavním tahu I/11 ve směru od Oldřichovic přístroj naposled sledoval od 7. listopadu do 5. prosince.

Největší extrém? V pátek 14. listopadu se ráno v době začátku vyučování někdo místem prohnal rychlostí 175 kilometrů v hodině. „Chyba nebude v tom radaru, on umí chytit i motorku. Vždycky se najdou čtveráci. Mě překvapuje, že to někdo vytáhne na 140 nebo 150 i v koloně ve dvě hodiny odpoledne. Asi tam našel mezeru,“ řekl redakci jeden z pracovníků radnice, který je s podrobným výpisem dat obeznámen.

Maximální rychlosti radar mapoval v hodinových intervalech. Ve stovkách případů motoristé překročili povolenou rychlost dvojnásobně. Velcí kaskadéři se v Neborech objevili třeba 9. listopadu po poledni (173 km/h) nebo brzo ráno 21. listopadu (169 km/h).

Údaje o průměrné rychlosti vozidel v úseku nejsou o moc veselejší.

Aut bylo v listopadu méně, ale…

Data o počtu vozidel radnice porovnávala s dobou před spuštěním továrny Hyundai.

V listopadu, který měl 30 dní, projelo v Neborech v jednom směru 254 842 aut (průměr 8 495 vozidel za 24 hodin). V říjnu, který byl delší, to přitom bylo 270 628 aut (denní průměr 8 730 vozidel).

"Na rádoby nižší silniční provoz v listopadu mají vliv tři velké dopravní nehody v Neborech a v Ropici, kdy policie převáděla provoz přes Baliny v Konské a přes Frýdeckou ulici," řekla ve středu redakci Miriam Hronovská z třineckého odboru dopravy. "Proto nelze ze statistiky zjistit, jestli po spuštění výroby v automobilce v Nošovicích počet vozidel vzrostl, či nikoliv," dodala.

Pro srovnání - v září, které je stejně dlouhé jako listopad, bylo v jednom směru napočítáno 258 343 aut. Denní průměr byl tedy 8 612 vozů. Kamiony a osobní vozy přístroj nerozlišuje.

Kam dál?

Srážka si vyžádala čtyři zraněné

Petice k silnici zatím bez odpovědi

Nebory zažily další kolaps dopravy