„Štafetovým způsobem se Marlenkou prokoušeme až do České knihy rekordů a ustanovíme tak rekord. K tomu však potřebujeme 2 011 příznivců rekordů a Marlenky,“ prozradil Lucie Talavašková z pořádajícího Beskydského informačního centra.

Každý účastník se nejdříve zaregistruje a následně zaplatí účastnický poplatek 5 korun. Zaplacením poplatku dotyčný souhlasí s podmínkami štafety a přebírá na sebe zodpovědnost za případnou újmu na svém zdraví. Vybraná částka bude po skončení rekordu předána na charitativní účely.

Dále budou účastníci tvořit dvojice, ve kterých budou na čas medový dort konzumovat. Po absolvování rekordu dostanou razítko a na památku připínací placku s motivem 3. Beskydských rekordů (sběratelům do série), nebudou chybět ani další odměny a to nejen za splnění štafety, ale také u soutěžních stanovišť mohou děti i dospělí získat odměnu. Každý účastník se smí zúčastnit štafety jen jednou.

Chybět nebude ani káva Marlenka

Nápad, že se Marlenka bude podílet na „rekordech“ vznikl v Beskydském informačním centru. „Byli jsme kontaktováni šéfkou centra, zda bychom měli zájem se na akci podílet. My jsme na tuto nabídku velice ochotně kývli a stali se tak sponzory,“ řekl Deníku Gevorg Avetisyan, který před lety vyrobil ve Frýdku-Místku první Marlenku. Tento dort se v sobotu na místeckém náměstí Svobody představí i s kavárnou Marlenkou.

„Bude se tam prodávat káva značky Marlenka, která je velice jemná. Pochopitelně nebudou chybět naše zákusky,“ vysvětlil Avetisyan, který se byl podívat i v minulém roce na pokus o rekord, kdy se ve Frýdku-Místku skládalo maxi puzzle. „Moderátorem byl Petr Rychlý, kterému jsem dal při seznámení také dort Marlenka,“ vybavoval si Avetisyan.

Exkurze pro návštěvníky Beskyd

Marlenka v poslední době velice úzce spolupracuje s Beskydským informačním centrem. V minulém roce v létě tak vznikla i myšlenka na pořádání exkurzí do Marlenky. „Šéfka Beskydského informačního centra měla nápad. Do Frýdku-Místku jezdí lidé, kteří by si rádi prohlédli výrobu tohoto dortu, ale nebylo to možné,“ prozradil Avetisyan s tím, že zájem veřejnosti firmu potěšil.

„Jedná se svým způsobem o propagaci Marlenky. Například do Mariánského kostela jezdi množství polských turistů, kteří by tak měli i možnost zavítat do Marlenky. Myšlenka Beskydského informačního centra je taková, že lidé by nechodili jen po horách a památkách, ale navštívili by také významné výrobny v regionu,“ objasnil Avetisyan, podle kterého byla tím pádem nutná investice.

„Museli jsme vybudovat velké parkoviště, kde by mohly stát i autobusy. Rovněž jsme postavili venkovní koridor se stříškou. Z něho lidé mohou sledovat výrobu přes okna, přes které vše uvidí. Od 1. září tak začneme přijímat exkurze,“ uzavřel Avetisyan.