Automatický kamerový systém by měl postupně dohlížet na disciplinovanost řidičů i na dalších přejezdech.
U toho ve Vendryni kamery registrují spuštění světelné výstrahy a po uplynutí přiměřené doby na reakci řidiče zaznamenají průjezd každého auta. Dokumentaci o přestupku pak předají na servery policie. Software je automaticky roztřídí a informace o přestupcích aut do 3,5 tuny postoupí příslušné obci s rozšířenou působností.

„Pro řidiče takový přestupek na železničním přejezdu znamená záznam 7 bodů do jeho bodového hodnocení, vedle toho mu hrozí také pokuta až 5 000 korun a zákaz řízení motorových vozidel až na šest měsíců,“ uvedl ředitel dopravní policie Jiří Zlý. Finanční prostředky z výběru pokut poputují do rozpočtů obcí, které budou příslušnou agendu vyřizovat. Porušení zákona v případě vozidla nad 3,5 tuny připadne automaticky k řešení dopravnímu inspektorátu policie.
„Přejezdu ve Vendryni patří prvenství z pohledu způsobu finálního zpracování zdokumentovaných porušení zákona. Reagovali jsme na poznatky policistů a jejich zvýšené nároky a kamerový systém jsme vylepšili takovým způsobem, aby byl bez zásahu obsluhy schopný záznamy sám také vyhodnotit a předat příslušnému orgánu,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Technické řešení loni obstálo ve zkušebním provozu, jeho ostré nasazení letos v lednu schválila policie a ministerstvo dopravy. Automatický kamerový systém by měl postupně dohlížet na disciplinovanost řidičů i na dalších přejezdech. Kamery jsou podle Správy železnic schopné zachytit přestupky i při mlze nebo sněžení, rozeznají také zahraniční vozidla.