„Zkraje tohoto týdne jsem jel v levém pruhu za kamionem, který měl asi osmdesátikilo­metrovou rychlost a čekal na vhodný okamžik, až ho budu moci v kopci předjet. Jenže řidič kamionu již zdálky viděl jedno vozidlo, které stálo v pravém pruhu s výstražnými světly, takže se proto stále držel vlevo, aby ho předjel. Ovšem najednou se ozvala obrovská rána. Naprosto nečekaně jsem totiž najel do velké díry na cestě, což mělo za následek zničení kola a proražení pneumatiky. Jsem velmi nespokojen, jakým způsobem správa silnic udržuje tuto komunikaci,“ postěžoval si Josef Podešva, pro něhož tím cesta do Košic skončila prakticky hned na samém počátku.

„Navíc mi tím na autě vznikla škoda za téměř dvacet tisíc korun. Díra byla neoznačená, ve tmě naprosto neviditelná. Přivolal jsem Policii České republiky. Od policistů jsem se překvapivě dověděl, že někde v dáli před touto dírou jsou značky omezující rychlost na třicet kilometrů v hodině. Vysvětlil jsem jim, že jsem si toho omezení v té totální tmě nevšiml, neboť jsem se zajímal, kdy konečně předjedu ten kamion před sebou. Pak už další diskuse s policisty na téma, kdo za to může, již byla zbytečná,“ posteskl si Podešva, který pracuje jako programátor.

Od „dopraváků“ se ale ještě dověděl, že sem z toho samého důvodu vyjíždějí asi čtyřikrát do týdne. Když se s nimi rozloučil, vrhnul se hned na výměnu kola. „Chtěl bych vědět, jak dlouho se bude správa silnic alibisticky schovávat za nějakou značku, kterou nikdo nevidí a nerespektuje. Během výměny kola se ke mně řítilo asi devadesát procent aut a kamionů, jejichž rychlost určitě přesahovala šedesátku. Šoféři brzdili buď až těsně před dírou, nebo před mým výstražným trojúhelníkem. Takové destrukční překážky se přece všude jinde označují výstražnými světly a omezovacími červenobílými svislými značkami – a ne přechodnou značkou, která se ztrácí někde daleko vepředu a tmě,“ nechápavě kroutil hlavou Podešva, který si všiml, že podobný osud v tomto úseku už potkal i další motoristy. „U cesty se totiž povaluje velký počet disků kol. Je to opravdové skladiště automobilových dílů, doslova bazar disků. Nechápu, proč to správa silnic nechává tak,“ rozčiloval se Podešva.

Tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová se k jeho stížnosti vyjádřila. „Zmíněné označení místa, které vykazuje poruchy ve vozovce, pro nás v rámci mandátní smlouvy na letní a zimní údržbu zajišťuje Správa silnic Moravskoslezského kraje. Tento úsek byl zařazen na seznam akcí, které se měly co nejdříve opravit. Vzhledem k tomu, že platí omezení zadávání zakázek, tato oprava se zatím pozastavila. V současné době je původní akce přepracovávána a řešena jako havárie. S opravou by se přesto mohlo v omezeném rozsahu začít ještě v letošním roce. Co se týče umístění dopravních značek, které omezují rychlost na třicet kilometrů v hodině, nebezpečí poškození vozidel eliminuje. Je ale na ukázněnosti řidičů, aby v předmětném místě danou rychlost dodržovali a respektovali. Na základě místního šetření jsme si ověřili, že se při třicetikilometrové rychlosti dá inkriminovaným úsekem bezpečně projekt,“ dodala tisková mluvčí Nina Ledvinová.