„Abych řekl pravdu, tak právě dneska jsou ty cesty doslova v katastrofálním stavu. Musím konstatovat, že silničáři opět zaspali. Je mi jasné, že padá mrznoucí déšť, jenže tím pádem mají více solit. Potom se nedivím, že se stává tolik dopravních nehod," postěžoval si v pondělí řidič P. K. z Frýdku-Místku.

„V současné době, kdy jsou teploty pod nulou a namrzá to, je lepší raději nejezdit vůbec. Já vím, že to silničáři nemají vůbec lehké, jenže jejich práce na cestách mnohdy není moc vidět. Proto se snažím jezdit opatrně," řekla řidička Dagmar P. z Frýdku-Místku. „Co bych řekl na práci silničářů přes zimu? Víte, já nechci být moc sprostý. Před sezonou vždy pravidelně tvrdí, jak jsou skvěle nachystaní. Když ale napadne sníh a začne mrznout, tak jsou překvapeni. Kvůli neposypané cestě jsem měl před několika roky nehodu," dodal S. K. z Frýdku-Místku.

A co vy, čtenáři? Myslíte si, že je údržba silnic zvládnutá dostatečně? HLASUJTE V ANKETĚ!

„Stávající zimní údržba je v porovnání s léty předcházejícími nadstandardní především z hlediska vysoké spotřeby chemických posypových materiálů. Vliv na to má neustále se střídající povětrnostní změny – mrazy, oblevy, sněhové přeháňky, někdy také dešťové, které způsobují vysoké nebezpečí v podobě tvořících se ledovek. Abychom tomu předcházeli, jsou naši pracovníci prakticky od nového roku nepřetržitě v provozu. Tento režim byl také v první polovině měsíce prosince, pouze v období vánočních svátků nám dala zima alespoň trochu vydechnout," rekapituloval ředitel Technických služeb ve Frýdku-Místku Jaromír Kohut s tím, že posypového materiálu mají dostatek, i když prozatímní průběh je na spotřebu posypových materiálů nepříznivý. „Přesto se neobáváme, že bychom měli jakékoliv problémy," dodal Jaromír Kohut.

Vladimír Kasztura ze společnosti Nehlsen, která se stará o údržbu komunikací v Třinci, říká, že práce je o něco víc než před rokem. „Když to srovnám s loňskou zimou, tak nyní se v prosinci a lednu jezdilo víc. Loni toho bylo hodně až ve druhé polovině ledna. Letos to začalo už po Novém roce, navíc se teď přidala ledovka. Od začátku zimy jsme spotřebovali asi 300 tun soli. Jde zejména o úseky MHD, abychom zajistili provoz autobusů, a také jsou tady kopcovité terény," naznačil Vladimír Kasztura. „Ale nelze říci, že bychom nestíhali. Techniku máme docela moderní, ani větší zima nás nepřekvapí. Jsme připraveni i na případné kalamity," tvrdí. Podle něj se vůbec nedá předpovídat, jaký bude únor. „To si netroufnou exaktně říct ani meteorologové. Každý rok je úplně jiný. My jsme na jednu stranu rádi, že máme práci, ale samozřejmě to něco stojí, takže se to podepisuje na pokladně města," pravil Vladimír Kasztura. Pro kalendářní rok 2013 je v třineckém rozpočtu na zimní údržbu vyčleněno 9 milionů korun s DPH, což je částka, která je většinou dostatečná.