Zhotovitele druhé etapy už ŘSD jednou vybralo, a to loni na podzim. V zakázce přitom uspělo jiné sdružení firem, než které buduje první etapu stavby. Vítězné konsorcium firem, které mělo na přelomu roku převzít staveniště, ale v době, kdy ceny stavebních prací razantně vzrostly, odstoupilo od smlouvy.

Původně vybraný zhotovitel druhé etapy nabídl, že stavbu vybuduje o téměř čtvrtinu levněji, než byla předpokládaná hodnota zakázky. Ta činila zhruba 1,75 miliardy korun.

Kontejner na bioodpad - ilustrační snímek
Začal svoz bioodpadu

Celou zakázku na obchvat města rozdělil stát na dvě části. Loni na jaře se začalo pracovat v úseku, který zahrnuje výstavbu zhruba poloviny obchvatu poblíž přehrady Olešná směrem k výpadovce na Frýdlant a také připojení dálnice D56 na budoucí obchvat D48.

I v případě výstavby první části obchvatu Frýdku-Místku byla nabídková cena – 2,17 miliardy korun bez DPH – o čtvrtinu nižší, než činil předpoklad. Stejné sdružení v čele s Alpine Bau CZ usilovalo i o vybudování druhé etapy obchvatu, jeho nabídka ale byla o 23 milionů dražší než v případě vítěze tendru.

Rys Rufus dostal speciální obojek.
Kudy chodí šelmy? Rys narozený v Beskydech dostal obojek

Druhá etapa obchvatu řeší zhruba čtyřkilometrový úsek mezi silnicí I/56, tedy výpadovkou na Frýdlant nad Ostravicí, a dálnicí D48 do Českého Těšína.

Nové výběrové řízení na druhou etapu začalo v pondělí, uchazeči o zakázku můžou podávat nabídky do konce května. Pokud vše půjde hladce, stavět by se mělo ještě letos.

Práce na první etapě obchvatu jsou v plném proudu, řidiči by se tudy měli projet v roce 2022. Stavební činnost komplikuje motoristům situaci na více místech ve Frýdku-Místku.

Zásah hasičů u nehody kamionu a osobního automobilu v Bašce.
Po střetu rumunského kamionu a peugeotu v Bašce začalo hořet