Železniční trať prošla největší modernizací za poslední dekády. Ačkoli je provoz na trati obnoven už skoro rok, teprve minulý týden zástupci investora a stavbařů přestřihli slavnostní pásku.

Oficiálně byla revitalizace trati, která vyšla na bezmála jednu miliardu korun bez DPH, dokončena v říjnu. Pro cestující je ale důležitější fakt, že s novým jízdním řádem, který začne platit v neděli, se vlaky na trati díky stavebním úpravám zrychlí.

„Přínosem revitalizace je především zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti na trati. Díky realizaci projektu bylo možné navýšit traťovou rychlost až na 100 kilometrů za hodinu, což se příznivě projeví zkrácením jízdních dob. Cestující také ocení pohodlnější a bezpečnější přístup na nástupiště v železniční stanici Kunčice pod Ondřejníkem," shrnul generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý.

Před modernizací tam byla traťová rychlost maximálně 70 kilometrů za hodinu.

Cesta vlakem z Frenštátu do Frýdlantu teď ve většině spojů trvá přesně dvacet minut. S novým jízdním řádem ušetří cestující dvě minuty. V opačném směru bývá jízda o několik minut delší, nejčastěji trvá 24 minut. I při cestě na Valašsko však od neděle lidé z Frýdlantska můžou počítat s dvouminutovou časovou úsporou.

Součástí revitalizace, kterou zhruba ze tří čtvrtin zaplatily evropské dotace, byla také rekonstrukce celkem 26 přejezdů a obnova sdělovací a zabezpečovací techniky. Ve stanici Kunčice pod Ondřejníkem vzniklo elektronické staniční zabezpečovací zařízení dálkově ovládané ze stanice Frýdlant nad Ostravicí. Výpravčí tak už v kunčické stanici není potřeba. V celém úseku stavby byly pro kontrolu volnosti staničních a traťových kolejí nainstalovány počítače náprav, které nahradily původní kolejové obvody.