„Stavba řeší v rámci sanace poškozeného svahu jeho stabilizaci, úpravu stávajícího zdevastovaného rigolu a zajištění komunikace v potřebné délce 155 a 11 metrů od výtokového čela stávajícího propustku v horní části sanace," uvedla mluvčí Správy silnic Moravskoslezského kraje Šárka Vlčková.

Dešťová voda, která teče v nezpevněném silničním rigolu, způsobuje nátrže a sesuvy svahu vedle komunikace. Zabránit by tomu měla betonová kotvená zídka osazená na mikropilotách v délce 100 metrů, kterou stavbaři umisťují na pravém břehu rigolu směrem k silnici. Vlastní rigol bude po celé délce opatřen betonovými žlabovkami. Ty mají podle silničářů regulovat odvedení vody a zabránit podemílání svahu při vyšší hladině vody v rigolu.

„Sanace svahu bude prováděna ve čtyřech etapách vždy po čtyřiceti metrech směrem od stávajícího horního propustku," doplnila Šárka Vlčková. Náklady na stavbu se mají vyšplhat zhruba na 1,5 milionu korun. Sanační práce v blízkosti Žermanické přehrady by měly skončit letos v srpnu, do té doby projedou motoristé místem s omezením. Silničáři letos také chystají hned několik rekonstrukcí silnic II. a III. tříd. Například mezi Frýdkem-Místkem a Sedlišti už práce začaly.