Řidiči, kteří jezdí z Frýdku-Místku ve směru na Nový Jičín, tuhle situaci v Rychalticích dobře znají. Táhne se už od roku 2012, kdy se otevřela nová část rychlostní komunikace. Zhruba dvousetmetrový úsek, ve kterém je provoz převeden do dvou jízdních pruhů, stále čeká na dokončení. To by se mohlo změnit.

Nejprve byly na vině problémy s výkupem pozemků. Soudní spory se dořešily až loni v srpnu, to už ale platila novela zákona o vlivu staveb na životní prostředí. Stát proto musel posoudit, jestli záměr na dokončení silnice v Rychalticích nepoškodí okolní krajinu. Ministerstvo životního prostředí na začátku září rozhodlo, že stavba nebude muset být posuzována podle „ekologického" zákona. Díky tomu, že nová EIA není potřeba, by se celý stavební proces mohl urychlit.

O termínech je však zatím předčasné mluvit. Případní odpůrci stále mají ještě šanci podat rozklad k ministru životního prostředí. Podobně to dopadlo v případě obchvatu Frýdku-Místku. Ten ale do životního prostředí zasáhne podstatně více než dopracování silnice v Rychalticích, která dosud končí v křoví a kde se současná dálnice D48 při cestě z Frýdku-Místku mění v silnici první třídy.

Dálnice D48 má v budoucnu mezi křižovatkou s dálnicí D1 u Bělotína a Českým Těšínem nahradit stávající silnici I/48. Úseky s dálničními parametry ale dosud byly postaveny jen na části této trasy. Ředitelství silnic a dálnic nedávno vypsalo tendr na přeměnu stávající silnice I/48 na dálnici v úseku Rybí MÚK Rychaltice, předpokládaná hodnota zakázky je zhruba 2,75 miliardy korun bez DPH. Na Frýdecko-Místecku byla před několika lety otevřena rychlostní silnice mezi Rychalticemi a Frýdkem-Místkem, která je díky novele zákona o pozemních komunikacích od ledna označována jako D48. Řidiči na tomto úseku ale dálniční známku mít nemusí. V budoucnu na tuto dálnici naváže obchvat města, díky čemuž povede D48 nepřerušovaně až do Českého Těšína. Motoristé si však na to počkají ještě minimálně několik let.