„Bude odpovídat již postaveným úsekům mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem či části silnice u Příbora,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.

Dálnice D48 má v budoucnu mezi křižovatkou s dálnicí D1 u Bělotína a Českým Těšínem nahradit stávající silnici I/48. Úseky s dálničními parametry dosud byly postaveny jen na části této trasy. Mluvčí ŘSD připomněla, že původně silnice nebyla vybudována na tak vysoké dopravní zatížení a zároveň na ní docházelo k mnohým vážným nehodám.

„Proto byla instalována lanová svodidla, díky kterým se podařilo limitovat nehody se smrtelnými následky, ale samotných lehčích nehod přibylo,“ podotkla s tím, že omezení pruhů je značné a nevyhovuje klasickému silničnímu uspořádání. Lanová svodidla navíc nedovolují provádět běžné opravy ani údržbu tak, jak je to zapotřebí u tohoto typu silnice. „Dojde tedy k rozšíření silnice na dálniční parametry se standardním vybavením. Nepočítá se tudíž s instalací přechodného řešení pomocí lanových svodidel,“ doplnila Nina Ledvinová.



Řidiči se budou muset obrnit trpělivostí, jak už bývá při takových stavebních úpravách běžné. „Po celou dobu stavby budou nutná omezení silničního provozu, která se budou různě měnit a upravovat v závislosti na pracích probíhajících poblíž, na jejich rozsahu a směru rozšíření. Naší snahou je vymístit tranzitní dopravu po dobu přestavby D48 na dálnici D1 směrem na Ostravu,“ dodala mluvčí.

Slavnostní zahájení stavby se uskuteční ve čtvrtek, práce by měly být hotovy do konce roku 2020. Náklady na rekonstrukci úseku o délce 11,5 kilometru mají přesáhnout dvě miliardy korun.