Ředitel Technických služeb ve Frýdku–Místku Jaromír Kohut redakci ujistil, že i v tom nejhustším sněžení situaci zvládli. „I když vlastně od neděle vytrvale sněžilo, situaci se nám s technikou podařilo zvládnout. Prioritou pro nás bylo udržet hlavní tahy ve Frýdku–Místku a v okolních částech sjízdné. Proto nebyly problémy ani v Chlebovicích, Skalici a Lískovci. Neměli jsme žádné informace o tom, že by nějaké vozilo na cestách, které přes zimu udržujeme, uvízlo,“ ubezpečil ředitel Jaromír Kohut s tím, zatím spotřebovali pětašedesát tun soli. „I kdyby ale byla zima dlouhá, můžu už nyní zodpovědně říct, že nebudeme mít problémy s dokoupením,“ řekl Jaromír Kohut.

Zaměstnanci mají k dispozici deset traktorů a tři sypače s radlicemi, menší nákladní vozidlo Mercedes s širokou radlicí, čtyři multikáry a chodníkový traktor. „Dlouhodobé předpovědi počasí raději nesledujeme, protože moc přesné stejně nejsou. Spíše se snažíme operativně řešit situaci, která v našem městě nastane,“ vysvětlil Kohut.

Sníh na cestách, parkovištích a chodnících odklízí v Třinci společnost Nehlsen. „O nějaké pořádné sněhové kalamitě se zatím mluvit nedá, protože u nás je momentálně takových patnáct centimetrů sněhu. Cesty jsou ale prakticky holé. Když byl největší příval sněhu, s radlicemi a posypovým materiálem jsme to zvládli,“ sdělil vedoucí údržby komunikací Nehlsen Vladimír Kasztura.

Podle jeho slov se nic dramatického nedělo ani v neslavně známém „Neborovském kopci“. „Tuto část ale neudržujeme, protože není v majetku města. O komunikaci 1/11 se stará Správa a údržba silnic,“ dodal Vladimír Kasztura. I když byly cesty i mimo zmiňovaná města upraveny, nehody se na Frýdecko–Místecku stávaly. Například v pondělí 30. listopadu jich bylo pět, dva lidé se při nich lehce zranili. Policie u dvou šoférů zjistila alkohol.

Když nasněží, řidiči obviňují silničáře (glosa autora článku)

Řidičům a silničářům opět začalo období, které moc nemusejí. Napadl první sníh – a navíc je ho na začátek zimy opravdu hodně. I když se ti druzí snaží, aby všechny cesty byly sjízdné, podle většiny šoférů s odklízením a posypem začali stejně pozdě a nedostatečně. Častokrát jim nadávají a vymýšlejí na ně sprosté vtipy.

Snahu se vymlouvat na „špatně“ upravenou vozovku mají dokonce i jasní viníci dopravních nehod. Mezi nejčastější příčiny i v zimním čase stále patří zbytečně rychlá jízda, riskantní předjíždění, nedání přednosti.

Uvedu konkrétní případ, kterého jsem byl sám svědkem. Když jsem pracovně fotil nějakou havárku a ptal se jednoho z účastníků, proč se vůbec stala, měl hned pohotovou odpověď asi tohoto znění: „Já za nic nemůžu, cestáři prostě zaspali, to kvůli nim jsem převrátil auto do příkopy.“ Závěr dopravních policistů byl ale jiný. Dotyčný během jízdy přes obec o dost překročil povolenou padesátku.

Vždy je hodně jednoduché svou chybu hodit na někoho, kdo za ni vůbec nemůže. Netvrdím, že se v některých případech nedají zasněžené komunikace upravit mnohem lépe. Na druhou stranu, by si každý, kdo řídí, měl odpovědět, jestli je dokonalý.