„Podle našich informací nedošlo k odvolání neúspěšného uchazeče k ÚOHS v rámci výběrového řízení na stavbě I/68 Třanovice – Nebory. Nic tedy nebrání podpisu smlouvy a zahájení stavby v říjnu tohoto roku, jak jsme v srpnu slíbili paní primátorce Třince,“ uvedl v pátek na sociální síti Twitter generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

O vybudování silnice, která uleví zejména Ropici, Stříteži a Hnojníku, usilovali v tendru celkem tři uchazeči z řad stavebních firem. Předpokládaná hodnota zakázky, kterou vypsalo Ředitelství silnic a dálnic, je 1,97 miliardy korun bez DPH, nejlevnější nabídka byla o zhruba 450 milionů nižší. Podala ji italská společnost Rizzani de Eccher, tu ale ŘSD vyloučilo z tendru kvůli nedostatečnému zdůvodnění mimořádně nízké nabídkové ceny. Věcí se pak zabýval i antimonopolní úřad.

ŘSD už vybralo firmu, která novou silnici o délce 5,4 kilometru postaví. „Dne 18. září bylo odesláno oznámení o výběru dodavatele, běží lhůty pro podání námitek, a zároveň byl vybraný dodavatel vyzván k předložení smlouvy,“ řekla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Zhotovitele stavby už přitom ŘSD jednou vybralo, a to v minulém tendru. Vítězná firma se ale kvůli průtahům v majetkoprávní přípravě stavby zakázky vzdala. ŘSD pak oslovilo další účastníky tendru, ani ti ale o zakázku za tehdejších podmínek nemají zájem. Tendr na zhotovitele stavby se tak zopakoval. Zatímco před několika lety měly firmy o zakázky nouzi a ve výběrových řízeních šly leckdy i výrazně pod předpokládanou cenu, vývoj v poslední době ukazuje značné zvýšení cen stavebních prací.

Po dokončení stavby, což by mělo nastat do 32 měsíců od data zahájení prací, se řidiči snadno po obchvatu Třince od hranic se Slovenskem dostanou až na dálnici D48 mezi Českým Těšínem a Frýdkem-Místkem. Zjednoduší se i doprava pro průmyslové podniky z okolí. Od října 2017 se už jezdí po obchvatu v úseku mezi Nebory a Bystřicí. Ulevilo se tak přetížené staré cestě I/11.

Ilustrační foto.
Nedělní akce uzavřou ulici Lidickou v Třinci