Jana Miklasová z Místku patří k těm, kteří si oslavu zamilovaných nenechají ujít. „Vždycky koupím svému příteli nějaký dáreček, nějakou drobnost. Vloni jsem od něj dostala parfém. Čím mě překvapí letos, to ještě nevím. Ale asi bych mu měla naznačit, že mi voní Euphoria od Calvina Kleina," smála se mladá žena. „Myslím si, že starší generace nezná historii tohoto svátku, to pozadí, proč se vlastně slaví. To, že existoval nějaký kněz jménem Valentýn, který ve starém Římě tajně oddával mladé páry, to už ví málokdo," dodala.

Kytičku své milé letos koupí také Patrik Šebesta. „Valentýna budu muset slavit, jinak by mě přítelkyně zastřelila. Koupím jí květinu a zajdeme si spolu do whirpoolky," prozradil mladý muž.

Zato pětapadesátiletá žena nepřikládá 14. únoru žádný velký význam. Spíše ji mrzí, že zanikly mnohem zajímavější svátky. „Mezinárodní den žen se už neslaví jako kdysi, protože byl považován za komunistický svátek. Přitom stejně jako Valentýn přišel z Ameriky. Byly zrušeny i hornické dny a dožínky. Přitom šlo o takové fajne slavnosti. Dnes se sice snaží nějaké tradice oživit, ale už to není ono," posteskla si Jiřina T. z Frýdku.

Také slečnu Míšu nechává Valentýn chladnou. „Nic takového neslavím, protože jde o hloupý americký svátek," prohlásila.

A co vy, čtenáři? Slavíte svátek zamilovaných? HLASUJTE V ANKETĚ!

Na 14. února jsou však připraveni obchodníci. Restaurace, cestovní agentury, divadla, prodejci ti všichni mají k dispozici speciální valentýnské nabídky. Například místecký obchůdek s bižuterií berou každoročně útokem nejen ženy a muži.

„Pánové kupují velké sady, ženy svým protějškům pořizují klasické růžence. Pro drobnosti chodí i osmiletí kluci. Z kapsy většinou vytáhnou padesátikorunu a ptají se, co by za to pořídili. Takovým vždy ráda udělám slevu," usmívala se živnostnice, která nechtěla být jmenovaná.

Na své návštěvníky ve čtvrtek čekají i v aquaparku Olešná, kde proběhne již třetí ročník Valentýnského plavání. Návštěvníci si tak mohou zažít romantiku přímo ve vodě. Podvodní světla, tichá tlumená romantická hudba, světla svíček a o poznání klidnější atmosféru než za běžného provozu to všechno slibuje Pavla Hrabcová, marketingová a obchodní manažerka Sportplexu Frýdek-Místek. „Zájem určitě je. V době, kdy jsme s akcí začínali, se v areálu krytého aquaparku nacházelo přibližně osmdesát návštěvníků. Nyní zaznamenáme nárůst zhruba o dvacet procent. I přesto však nikdo nemusí mít obavy z toho, že by si v prostoru vodního i saunového světa nenalezl v tento den místo jen sám pro sebe, případně pro svou drahou polovičku," sdělila Pavla Hrabcová.