Příkladem je Návsí na Třinecku, kde byla loni dokončena výstavba dvou nových mostů. Jeden z nich, nový ocelový obloukový most s mezilehlou mostovkou přes řeku Olši, se stal výraznou dominantou obce. Původní mosty, které byly desítky let staré, dosluhovaly. Obec se letos navíc pustí do oprav dvou dalších přemostění, jeden z mostů překračuje potok Rohovec, druhý řeku Olši.

Opravy mostů na důležitých dopravních tepnách ale většinou neplatí obce ze svých rozpočtů. Správa silnic Moravskoslezského kraje každoročně připravuje seznam mostů, který je zařazen do mostního programu. Jde o výčet konkrétních mostů na krajských silnicích, které se v daném roce musí opravit či zrekonstruovat v závislosti na množství dostupných peněz. Průměrné náklady na roční mostní program jsou ve výši sto milionů korun, loni byly z tohoto projektu vybudovány například dva nové mosty na silnici mezi Lhotkou a Metylovicemi celkem za 6,5 milionu korun.

„Je nutné zdůraznit, že v Moravskoslezském kraji nemáme již žádný most v havarijním stavu a těch bezvadných až uspokojivých je 82 procent, což můžeme hodnotit jako dobré," konstatoval obchodně-investiční náměstek Správy silnic Moravskoslezského kraje Jan Lukšo. Významnou pomocí jsou také stamiliony z evropských peněz na souvislé silniční tahy a rekonstrukce velkých mostů, příkladem je estakáda v Morávce.

Ve frýdecko-místeckém okrese je nejvíce mostů v kraji, celkem 279. Většina z nich se nachází na silnicích třetích tříd. Opravou nedávno prošel most v Košařiskách v lokalitě Hrádková na silnici III/01145, předloni se silničáři pustili také do rekonstrukce mostu přes Kopytnou v centru obce. Dlouhodobá rekonstrukce mostu na silnici III/48411 potrápí od pondělí motoristy v Paskově. Práce by měly trvat až do 7. července. Jde o most u hřbitova, respektive u čerpací stanice, a řidiči proto musí počítat s úplnou uzavírkou v úseku Paskov-autoopravna až Paskov-hřbitov. Objízdná trasa, která ale nebude platit pro nákladní vozidla, povede přes Paskov, konkrétně přes Místeckou a Kirilovovou ulici.