„My máme dneska vlastně ze tří úseků dvě platná územní rozhodnutí, ta nás opodstatňují k tomu pokračovat v přípravě. To třetí ještě nemáme – čili i to je fakt, proč stále nemůžeme jasně hovořit o tom, kdy bude stavba dokončena. Ale my máme dneska jeden cíl a na tom jsme se shodli: v úseku Oldřichovice-Bystřice udělat vše pro to, abychom v příštím roce skutečně mohli stavbu zahájit. Byť asi až ve druhé polovině roku nebo spíš na podzim,“ řekl Brunclík novinářům po jednání se starostkou Věrou Palkovskou.

Více k tématu si přečtěte v souvisejících článcích

Upozornil, že silnice I/11 se „vymyká“ z ostatních silnic první třídy a patří mezi absolutní priority ŘSD, respektive ministerstva dopravy. „Když analyzujeme nepokryté finanční potřeby pro rozvoj sítě, tak uvádíme dálnice, rychlostní silnice a silnici I/11,“ pravil Alfred Brunclík.

Výkupy a břemena stojí 140 milionů

Podle Palkovské si majetkoprávní vypořádání v úseku Oldřichovice-Bystřice vyžádá celkem 140 milionů korun. „Z toho 70 milionů jsou to výkupy rodinných domků, zhruba 65 milionů korun výkupy samotných pozemků a pět milionů je zapotřebí na řešení břemen,“ vypočítala třinecká starostka s tím, že s šéfem ŘSD jednala o tom, zda „se najdou“ všechny potřebné peníze. „Vyšlo nám, že na letošek musíme obstarat asi sto milionů korun jako to minimum. A ten zbytek na jaře příštího roku,“ uvedl Brunclík.

Dodal, že v tuto chvíli je k dispozici zhruba 35 milionů. „Na dubnové rozpočtové opatření připravujeme balíček zhruba 50 milionů, z čehož asi zase dalších 35 až 38 milionů použijeme jako zdroj financování majetkoprávní přípravy I/11. Takže máme před sebou úkol, abychom v dalších měsících zajistili ještě alespoň třicet milionů korun. Ta metoda je stejná – půjdeme cestou rozpočtových opatření v průběhu jednotlivých měsíců,“ uvedl Alfred Brunclík.

Kamionka a Zobawa jako příklad dopravního průšvihu

Ve středu odpoledne mohl přímo v terénu sledovat provoz na stávajícím hlavním tahu, a to na Kamionce a u Zobawy. „Aby viděl, že I/11 je největší průšvih regionu z pohledu dopravy,“ poznamenala Palkovská.