V příštím roce by měl v rámci celé České republiky přijít do dopravní infrastruktury rekordní objem peněz (45 miliard z Fondu dopravy, 13 miliard z půjček a 32,3 miliard z Evropských fondů). „Přičteme-li k těmto částkám ještě nějaké převody z roku 2007, přiblížíme se k vysněnému číslu 100 miliard korun ročně, které by bylo nutné vkládat do infrastruktury asi dvanáct let, než bychom zlikvidovali zanedbanost dopravní sítě,“ řekl frýdecko-místecký poslanec Parlamentu České republiky Karel Sehoř.
„V našem kraji se vlivem D 47 již několik let investuje více, než je průměr v České republice. V příštím roce to bude asi 10 miliard korun. Z toho 3,7 miliard korun je určeno pro dálnici, 2,2 miliard pro optimalizaci železničních tratí, 1,1 miliard do rychlostní silnice R 48 a 1 miliarda pro silnici I/11,“ vypočetl Sehoř. Kromě peněz je však třeba zajistit dvě věci. Přípravu staveb a efektivní využití daných prostředků. „Zatímco dálnice nemá zvláštní problémy, rychlostní silnice R 48 u Frýdku-Místku či silnice I/11 u Bystřice nad Olší se potýkají s protesty ochránců přírody.
Hledá se řešení, které by mohlo vyhovovat všem, tedy ochraně přírody, soukromým vlastníkům i dopravě. Bohužel, některé ekologické organizace nejsou dohody schopny. S tím pak souvisí druhý aspekt, efektivnost investice. Výsledkem nedohody jsou totiž dražší povolovací řízení, dražší stavba a další veřejné výdaje na provoz soudů a podobně,“ zamyslel se poslanec. „Nejsem si jist, zda by existovalo tolik protestů, kdyby ti, kteří nerespektují demokratická rozhodnutí, ve kterých jsou již veškeré zájmy ošetřeny, se museli na zdražování staveb nějakým způsobem podílet,“ uzavřel poslanec Karel Sehoř.