„Nejedná se o jeden mostek, ale jsou tam dva za sebou,“ připomněl Jan Klimša, stavbyvedoucí společnosti, která má akci na starosti. „My jsme se rozhodli, aby ten problém s dopravou nebyl tak markantní, že v první fázi zahájíme práce na prvním mostku a po nějakých dvou měsících přejdeme na druhý,“ poznamenal.

Před šedesáti lety došlo k projekční chybě, říká Klimša

„Co se týká zkrácení termínu opravy, všechno záleží na tom, v jakém je technickém stavu. Ten most je naprojektovaný podle dokumentace, která je z roku 1950, kdy se stavěl. A je v havarijním stavu. Projektant postupuje na základě projektu, ne podle skutečného stavu konstrukce. Ten stav se zjistí až po 15. březnu. Zjistíme, jaká je vlastně konstrukce nosné desky, která je alfou a omegou celého mostu,“ naznačil stavbyvedoucí Jan Klimša.

Je možné, že bude platit srpnový termín, což je zatím ta horší varianta. „V případě, že ty podmínky budou pro nás příznivější, tak my jsme schopni výstavbu zkrátit,“ doufá Klimša. Poznamenal, že v roce 1950 došlo k „nějaké projekční chybě“ a že je problém mezi opěrou a křídly mostu. „Nikdo neví, v jakém stavu to je, poněvadž všechno je pod vozovkou,“ pravil.

Firma slibuje, že bude pracovat šest dní v týdnu kromě nedělí, na dvě směny a do večerních hodin. „To znamená do devíti, do desíti, až bude tma,“ prohlásila třinecká starostka Věra Palkovská. - přečtěte si také: Při opravě v Neborech se centrum ještě víc zahustí

Podle ní je zvolený termín nejvhodnější, přičemž s opravou „už nelze otálet“. Palkovská naznačila, že když se o akci informovalo na jednání bezpečnostní rady, zavládlo obrovské zděšení i mezi zástupci Třineckých železáren. „Bude to obrovská zátěž, plynulost jízdy bude určitě narušena, na druhou stranu i proto byl tlak na firmu, aby bylo těch pět měsíců pokud možno zkráceno,“ uvedla s tím, že do jednání vstoupil i moravskoslezský hejtman.

Jan Klimša míní, že stavbaři budou moci situaci zhodnotit do dvou týdnů od zahájení opravy. Poté oficiálně sdělí, zda vůbec půjde opravu zkrátit. Třinečtí zastupitelé se to dozvědí na jednání 19. dubna.

Od poloviny března budou přes neborovský kopec jezdit jen osobní auta, autobusy a vozy integrovaného záchranného systému. Vozidla nad 3,5 tuny mají jezdit přes Baliny, Nádražní ulici, „myší díru“ a Frýdeckou ulici. V pracovní skupině, která kvůli možným problémům vznikla, jsou zástupci města, policie, hasičů a železáren.