„Vedení města aktivně vyjednává o co nejrychlejší výstavbě obchvatu, na který místní občané čekají již několik let," uvedla mluvčí magistrátu Jana Matějíková. Dodala, že náměstek primátora Karel Deutscher, který má ve své kompetenci oblast dopravy ve městě, kontaktoval Petra Gawlase, místopředsedu senátního podvýboru pro dopravu a energetiku, a oslovil ho „s žádostí o společné úsilí v podnikání aktivit vedoucích k urychlené výstavbě obchvatu města".

Oba politici si poté dohodli schůzku s Danem Ťokem. „Ministr nás ujistil, že obchvat Frýdku-Místku má vysokou prioritu. Přislíbil také, že udělá maximum pro zahájení příprav stavby obchvatu v souvislosti se čtyřmi úseky v celkové délce 370 metrů, které brání výstavbě obchvatu. Jedná se o dva několikametrové úseky v oblasti Dobrá a dva v oblasti Olešná, na které bylo vydáno stavební povolení, ale Děti Země proti němu podaly rozklad. Stavební povolení tak nyní zkoumá rozkladová komise ministerstva dopravy," vysvětlil Karel Deutscher.

Problematickou situaci by měl ministr dopravy zhodnotit v terénu na vlastní oči. „Návštěvu Frýdku-Místku, spojenou s prohlídkou trasy obchvatu, přislíbil na první čtvrtletí příštího roku. Zároveň nás ujistil, že na přípravné práce obchvatu bude v roce 2016 vyčleněno dvě stě milionů korun," doplnil náměstek frýdecko- -místeckého primátora.

Deník už v dubnu informoval, že část obchvatu přišla o povolení kvůli procesnímu nedostatku, na který upozornili ekologové. Povolení, které se týká většiny trasy i problematické lokality s ekologickou zátěží Skatulův hliník, nabylo právní moci na konci roku 2013. Zatím není jasné, kdy sanace skládky začne. Náklady se odhadují na 768 milionů korun.

Podle Petra Gawlase se na schůzce mluvilo i o rozestavěném obchvatu Třince.

„Pro příští rok bylo na obchvat vyčleněno 1,5 miliardy korun, což je nejvíc v celém Moravskoslezském kraji. Pokračování stavebních prací v úseku od Nebor po Bystřici tak není nijak ohroženo," konstatoval jablunkovský senátor.