Cesta vede kolem vodního díla Šance, kde silničáři nesmí používat chemický posyp, přehrada totiž zásobuje okolní města a obce pitnou vodou. V kopcích dělá pouze inertní posyp těžkým nákladním autům problémy. Pokud sněží nebo se tvoří ledovka, úřady zbystří. Při zhoršené sjízdnosti silnice se odkrývá přechodné dopravní značení, které uzavře úsek cesty mezi Ostravicí a Bílou pro kamiony a nákladní auta s přívěsem. Loni se tahle situace několikrát opakovala. Stává se však, že řidiči kamionů nařízení nerespektují, a zablokují tím silnici pro ostatní vozidla.

Řešením by mohl být trvalý zákaz jízdy nákladních vozidel v zimním období. V plánu je ale i takzvané telematické řízení, což znamená, že by se na několika místech objevila obdoba proměnných značek používaných například na dálnicích. Digitální zařízení by navádělo provoz mimo oblast vodního díla už od Frýdku-Místku a Bumbálky, pomáhalo by nejen v zimě. „S ohledem na velkou jak administrativní, tak technickou náročnost vybudování telematického řízení se předpokládá uvedení do provozu v období 20172018," píše se v návrhu opatření, který v polovině října zveřejnil odbor dopravy krajského úřadu.

Kraj už má všechny potřebné podklady, včetně souhlasu policie, dotčených obcí a Ředitelství silnic a dálnic, které silnici vlastní. Pokud do příští zimy nebude dopravní zařízení pro provozní informace funkční, má být současné přechodné značení nahrazeno dopravní značkou, která zakáže na jeden z hlavních tahů na Slovensko vjezd nákladních automobilů s hmotností větší než 12 tun. V úseku mezi Ostravicí a Bílou navíc od roku 2009 platí, že bez ohledu na počasí je od listopadu do konce března nutné mít zimní obutí. Upozorňují na to značky.