Po tři dny absolvovali učitelé odborných předmětů Střední průmyslové školy ve Frýdku-Místku a Střední průmyslové školy – Technikum Przemyslowe v Karviné stáž v třinecké hutní firmě, aby své studenty lépe připravili na budoucí povolání. Obdobnou stáž absolvovalo několik pedagogů v Třineckých železárnách již popáté.

„Cílem této akce je umožnit učitelům seznámit se přímo v praxi s technologií a metodami prací včetně nových trendů v technologiích s možností aplikace získaných poznatků přímo ve vyučovacím procesu,“ řekl ředitel pro personalistiku a administrativu třinecké firmy Ivo Žižka s tím, že obdobná stáž proběhla již popáté a v průběhu tří let se jich zúčastnilo celkem třicet pedagogů z vybraných středních škol. „Tato forma vzdělávání učitelů již splnila svůj úkol. Učitelé hutních, strojních a elektrotechnických oborů, kteří měli zájem si rozšířit své vědomosti, již stáž absolvovali. Nyní budeme hledat nové formy spolupráce,“ doplnil ředitel.

V úvodu byli učitelé seznámeni prostřednictvím filmu s Třineckými železárnami a jejich dceřinými společnostmi. Přímo ve Strojírnách Třinec učitelé sledovali zakázkovou výrobu i práci na výzkumném úkolu, díky dekádní opravě vysoké pece číslo 6 viděli pracovníky strojní údržby „v akci“ a seznámili se s práci strojařů na válcovně předvalků a hrubých profilů zdejších strojařů. Program doplnily prezentace technologů ocelových konstrukcí a diagnostiky a návštěva mechanických zkušeben. V rámci každodenního programu se diskutovalo také o způsobu a rozsahu výuky strojírenských oborů na středních školách.

„Učím již řadu let a mám zkušenosti i z firemní praxe. Oceňuji u vás zájem o studenty a absolventy strojních oborů i důraz, jaký zaměstnanci kladou na dobré základy oboru a především znalost čtení technických výkresů. Potvrzuje se mi, že můj postup výuky jsou správný a že musím ještě více vést žáky tímto směrem,“ sdělil po stáži Tadeáš Figurny, učitel strojírenských předmětů ze Střední průmyslové školy z Karviné.

„Mohu srovnávat, měla jsem možnost se studenty navštívit již několik firem. Tato stáž byla mnohem zajímavější; nejen výrobním programem třinecké skupiny a používanými technologiemi, ale především přístupem všech lidí, kteří se nám ochotně věnovali, zodpovídali naše dotazy a zavedli nás na tolik zajímavých míst. Opravdovým zážitkem byl výhled z třináctého patra vysoké pece i pohled do ní, neboť byla právě v dekádní opravě,“ dodala Dagmar Sládková, učitelka strojírenských předmětů ze Střední průmyslové školy z Frýdku-Místku.