VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Přibývá hlasů proti nákladním vlakům

STŘÍTĚŽ - Ve Stříteži a okolí přibývá podpisů pod peticí, která nesouhlasí s chystaným zkapacitněním místní železniční tratě pro nákladní dopravu. Petici do úterý podpořilo 513 lidí. Téměř čtyři sta je jich přímo ze Stříteže.

31.3.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Marek Cholewa

Lidé se obávají, že optimalizace přinese extrémní hlučnost, kterou prý nelze nijak odstranit. „Zasáhlo by to Těšínskou oblast Beskyd, a hlavně hustě osídlený střed Stříteže, která je dopravní křižovatkou pro vstup do naší rekreační oblasti,“ řekl Eduard Siwy z petičního výboru. „V těsné blízkosti železničního přejezdu se nachází dvě autobusové zastávky i zastávka železniční, mohlo by tedy dojít ke zvýšenému ohrožení cestujících, zejména starších osob a dětí, které tudy procházejí cestou do školy a zpět,“ uvedl Siwy. Zdůraznil, že lidé v petici navrhují, aby nákladní vlaky jezdily do Českého Těšína přes Ostravu-Kunčice. „Jsme přesvědčeni, že takové vedení nákladní dopravy
z nošovické průmyslové zóny je ekonomičtější a pro životní prostředí šetrnější. Trať přes Ostravu-Kunčice má dostatečnou kapacitu, je stavěna pro nákladní dopravu, má několik mnohokolejných výhyben a vede převážně nezastavěným územím,“ uvedl Siwy.
Hovoří se o tom, že obcemi má denně projíždět až 22 půlkilometrových souprav. „Skutečnost může být jiná. Může to být klidně osmdesát vlaků za den. Nová rychlostní komunikace má být totiž dokončena až v roce 2013,“ prohlásil další z autorů podpisové akce Vladislav Pawera. „To bude jako v tanku nebo na letišti, takový to bude rachot,“ dodal. Akce podle petičního výboru nevratně poškodí část Střítežského lesa. „Mimo jiné zde migrují laně a jeleni,“ upozornil Jan Herec z Frýdku-Místku, jenž ale pochází ze Stříteže a petici rovněž podepsal. „Zastupitelé se s peticí zcela ztotožňují,“ řekl redakci starosta Stříteže Jaroslav Molin (SN 1). Podle něj například není nikdo schopen říci, kolik nákladních vlaků má obcí projíždět. Už v únoru zastupitelé nesouhlasili ani s výhybnou. „Možnost ovlivnit zkapacitnění tratě jako takové nemáme, jde o usnesení vlády. Můžeme ovlivnit jen její dopad, aby byl pro občany co nejmenší,“ prohlásila starostka Hnojníku Dagmar Molinová (SN). Kvůli rekonstrukci železnice se už ve středu 4. dubna mimořádně sejdou hnojničtí zastupitelé. Investice má silně zasáhnout obyvatele místní části Novakovice. „Optimalizace tratě bude jediným bodem programu,“ zdůraznila Molinová.
„Požadavek na zkapacitnění tratě vznikl průmyslovou zónou. Ve Stříteži jsme plánovali tříkolejnou dopravu. O petici občanů víme, projekt byl přepracován a doprava bude dvoukolejná. Vlaky se budou letmo míjet. Půjde o minimální zásahy
v co nejšetrnějším režimu a na našich pozemcích“ řekl včera Miroslav Bocák, technický náměstek Stavební správy Olomouc, která spadá pod Správu železniční dopravní cesty. Podle svých slov si nedovede představit, že by k rekonstrukci ve Stříteži a okolí nedošlo. „To by železnici neumožnilo vozit tu zátěž. A kdyby se vše přepravovalo jen po silnici, bylo by to ještě horší,“ uvedl Bocák s tím, že tratě přes Ostravu-Kunčice jsou již nyní extrémně vytížené.

31.3.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Adventní městečko bavilo v neděli bohatým programem.

Adventní městečko bavilo v neděli bohatým programem

Pohádková zastávka v Třinci.

Třinec má novou zastávku. Tentokrát pohádkovou

Sloup se sochou čeká oprava

Frýdecko-místecká radnice vypsala zakázku na restaurování pískovcového sloupu s kopií sochy Panny Marie na náměstí Svobody v Místku.

Hygienici kontrolovali vánoční trhy, žádné prohřešky neobjevili

Na prodej občerstvení na vánočních trzích se v posledních týdnech roku 2017 zaměřují při svých kontrolách pracovníci Krajské hygienické stanice v Ostravě (KHS).

Krajští zastupitelé podpořili Třinec, stane se statutárním městem?

Třinec – Zastupitelstvo Moravskoslezského kraje na svém posledním zasedání jednomyslně 64 hlasy podpořilo návrh změny zákona č. 128/200 Sb. o obcích, aby byl Třinec zařazen mezi statutární města České republiky.

Lodní kanál propojující Dunaj, Odru a Labe je na dosah

Už Karel IV. snil o vodní cestě, která by spojila povodí Baltského, Černého a Severního moře, a po které by mohly proplouvat velké nákladní lodě. Po téměř 700 letech teď jeho představa získává podstatně reálnou podobu.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT