Pořadatelé chtěli přijít s něčím novým, jak říkají šmrncovním, co tu ještě nebylo. Skupina vystavujících včelařů se chopila organizace nového svatebního veletrhu s cílem založit v optimálním případě novou tradici. Troškaření? Kdeže.

Možná jim zbývá jen několik hodin života. Řeč je o oblíbených zrzavých veverkách, které do pátečně sobotní noci spokojeně žily ve voliéře v areálu ostravského Landeku. Samička Božka je navíc březí.
Ostrava hledá oblíbené veverky z Landeku, venku nepřežijí, někdo zničil voliéru

V pátek dostali první návštěvníci na uvítanou po kousku svatebního dortu, v sobotu skleničku prosecca. A pak nestačili zírat. Třípatrový klub Brickhouse se svým velkým zázemím nabídl téměř vše. Ve dvou velkých sálech samotné vystavovatele, kterých na první ročník dorazilo úctyhodných čtyřiašedesát. A nebýt covidové nákazy ostatních, atakovali by sedmdesátku.

Ráj pro mužské účastníky

Balkónek poskytl ráj pro mužské účastníky – barbera, čepování piva, vybranou kávu, horní patro pak bylo jakýmsi bonusem pro příchozí: k vidění byly triky kouzelníka, živá vystoupení saxofonistky či skupiny houslistek nebo kadeřnická show.Přízemní nebylo ani krájení dortů – levitujících, které byly spuštěny z několika metrů přímo na stůl ke krájení. Po tomto už mnohé nepřekvapil ani catering s dusíkovými efekty.

„Dali jsme si cíl – vše, co zde ukážeme, nabídneme, musí mít nějakou přidanou hodnotu, být něčím zajímavé, netradiční, originální. A v okolí nic takového neznáme,“ vysvětlila důvod organizace Svatební Ostravy Dominika Sznapková, která po šesti letech vlastních účastí na spoustě dalších veletrhů bezpečně věděla, co chce a co nechce.

Push-pull vlakové jednotky se od února opět objevují na trati 323 z Ostravy přes Frýdek–Místek do Beskyd, nabízí komfort i wi-fi připojení, spoustu míst pro kola či lyže a jsou bezbariérové.
Z Ostravy do Beskyd, push-pully po úpravě opět na trati, jak se v nich jezdí

Sama je totiž vystavovatelkou, se svou firmou Včelí banka nabízela svatebčanům medový sortiment – jak jinak než netradiční, a sondovala, jak to kde dělají. A to nejlepší skloubila na svém veletrhu.

„Nejsme agentura, která by tyto akce pořádala několikrát ročně, proto až si v pondělí sedneme a vše sečteme, zjistíme, co bude dál. Náklady jsou totiž poměrně dost vysoké,“ říká žena, která by v případě úspěchu a obliby veletrhu u veřejnosti ráda uspořádala druhý ročník už v říjnu a podzimního termínu, pro svatební veletrh podle ní vhodnějšího, se ráda držela nadále.

Původně se totiž první Svatební Ostrava měla konat už o pár let dříve a v Trojhalí, ale covid s plány pořadatelů značně zamával.