„Upozorňujeme občany, že v období od 4. do 7. května nebude možné přijímat žádosti o vydání cestovního pasu se strojově čitelnou zónou a s nosičem dat s biometrickými údaji (dále jen e-pas) a ani předávat vyhotovené e-pasy. Ostatní agendy oddělení evidence obyvatel, občanských průkazů a cestovních dokladů budou občanům k dispozici,“ uvedla vedoucí oddělení evidence obyvatel, občanských průkazů a cestovních dokladů Jana Tlučková.

Lidé budou moci i v době odstávky systému správních evidencí zažádat o vydání občanského průkazu (dále jen OP) a cestovního pasu bez biometrických údajů, převzít vyhotovený OP a cestovní pas bez biometrických údajů, požádat o provedení změny údajů v cestovním pasu (tj. zapsat dítě, titul a podobně), nahlásit ztrátu nebo odcizení dokladů anebo provést změnu trvalého pobytu. Tyto změny ale bude možné do informačního systému zavést až po ukončení odstávky systému, tedy po 10. květnu.

„Omlouváme se tímto občanům za případné problémy a žádáme je, aby svou cestu na oddělení evidence obyvatel, občanských průkazů a cestovních dokladů, sídlící v budově magistrátu na Palackého ulici v Místku, plánovali s ohledem na výše uvedenou informaci,“ řekla mluvčí frýdecko-místeckého magistrátu Jana Matějíková. Bližší informace lze získat na telefonních číslech 558 609 455 nebo 558 609 456.