Postup prací byli zkontrolovat i náměstek generálního ředitele ČD František Bureš a starostka Věra Palkovská. „Vyzvala jsem představitele Českých drah, aby si přijel osobně prohlédnout stavbu. Mám obavy, aby byly práce dokončeny ve stanoveném termínu. Včasné dokončení stavby je totiž vázáno na dotaci, kterou ČD a město na tento projekt dostaly. Shodli jsme se, že si postup prací osobně pohlídáme," vysvětlila starostka Věra Palkovská.

Rekonstrukce se hlavně z vlastnických důvodů realizuje ve dvou částech budovu a první peron rekonstruují České dráhy, modernizaci prostoru před nádražím následně zajistí město Třinec.

Dráhy vynaloží zhruba čtyřicet milionů korun, přičemž z dotace získají 16 milionů. Náklady na přestavbu prostoru před nádražím budou činit asi 19 milionů korun, město ze svého rozpočtu vydá díky dotaci přibližně pět milionů. Nyní probíhají především demoliční práce výškové budovy nádraží, ale i vnitřních prostor celého objektu. V nejbližší době čeká demolice i část přístřešku 1. nástupiště a části levého křídla. Po odbourání mohou pokračovat další navazující práce na rekonstrukci budovy.

„Dokončení demolice výškové budovy předpokládá zhotovitel přibližně v půlce května, ostatní demoliční práce na ostatních objektech budou pokračovat až do konce května," popsala stávající situaci mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. Dlouho očekávaná rekonstrukce výpravní budovy z 50. let začala v prosinci. Stavební práce jsou rozděleny do několika etap, cestujícím však budou vždy zajištěny prostory pro odbavení. František Bureš z představenstva ČD zdůraznil, že rekonstrukce nemá vliv na samotnou železniční dopravu.

„Nicméně probíhá za plného provozu a je s ní tedy bohužel spojena i určitá míra nepohodlí pro naše cestující. Prodeje cestovních dokladů se stavba aktuálně nedotýká, v průběhu první etapy stavby probíhá ve stávajících prostorách," uvedl František Bureš z ČD.

„Za veškeré komplikace se cestujícím velice omlouváme. Věřím, že výsledná nádražní stavba to všem našim cestujícím a obyvatelům města dostatečně vynahradí," dodal František Bureš.

Moderní terminál má cestujícím sloužit už na konci letošního roku. Nabídne nové odbavení, čekárnu, obchodní prostory a restauraci. Změny čekají i na prostranství před nádražím. Budou zrekonstruovány zpevněné plochy, vybudovány zastávky MHD a točna pro autobusy, přibudou parkovací místa, kryté stojany na kola, grafický informační panel s jízdními řády, lavičky i odpadkové koše.