Společnost, která ji vybuduje, totiž radnici přesvědčila, že betonárna nebude mít významný vliv na životní prostředí a zdraví lidí. Pochybnosti se mimo jiné týkaly Frýdecké ulice.

Záměr „Mobilní betonárna Cemex Třinec" se projednává od konce dubna. Krajský úřad rozhodl, že chystaná stavba se nemusí posuzovat podle zákona o posuzování vlivů na životní prostředí, zástupci Třince se však poté rozhodli podat odvolání podle nich se kraj „nevypořádal se všemi okolnostmi", které město ve svém stanovisku z konce května uvádělo.

Beton nyní dovážejí i z Frýdku-Místku

Nyní ale radní rozhodli, že odvolání z 9. června vezmou zpět. „Město Třinec rozumí důvodům dočasné existence mobilní betonárny a její vztah k budování přeložky silnice I/11. Z tohoto důvodu vyzvalo k jednání zástupce oznamovatele přímo k vyjasnění některých ,sporných´ záležitostí," uvedla starostka Věra Palkovská.

Společnost Cemex zdůrazňuje, že záměr souvisí se zvýšenými požadavky na výrobu betonu v Třinci. „Po ukončení stavby obchvatu výrazně klesne poptávka po betonu, a pokud betonárnu ponecháme v Třinci, odhadujeme, že její roční výroba bude čtvrtinová," naznačila firma. Do konce příštího roku má dodat na stavbu obchvatu ještě zhruba 60 až 70 tisíc kubíků betonu.

Stávající betonárna podle firmy nemá dostatečnou kapacitu, a proto materiál dodávají i betonárny v Jablunkově, Frýdku-Místku a Stonavě.

„Toto považujeme za dočasné řešení. Dopady na životní prostředí jsou v tomto případě horší, než když se vstupní suroviny dovezou na betonárnu poblíž stavby, kde se beton vyrobí," argumentuje firma, podle které množství aut potřebných pro dopravu klesne asi na polovinu.

Nová betonárna v Třinci bude mít účinnější filtry a investor slibuje také eliminaci hluku.