Zprvu působil rekonstruovaný nadjezd z roku 1971, který by se jinak musel do jednoho roku zcela uzavřít, nemalé komplikace. Během dopravních špiček doprava na sedmikilometrové objízdné trase v podstatě stála. Naštěstí vždy jen v jednom směru. A nyní je po více než 180 dnech hotovo.

Uprostřed minulého týdne město stavbu převzalo a v následujících dnech se na ni postupně vrhli koloběžkáři a cyklisté v rámci slavnostního happeningu a následně i řidiči. Skončily tak strastiplné výluky hromadné dopravy a nadbytečné minuty i kilometry na tachometrech řidičů.

Třinec.
ANKETA: Koho chcete za primátora či primátorku Třince?

„Našemu týmu se podařilo spolu s městem najít cestu v řešení všech možných komplikací a zajistit dokončení stavby v požadovaném termínu. Věřím, že zprovoznění naší stavby ulehčí výrazně život obyvatelům Třince i zaměstnancům Třineckých železáren,“ uvedl po otevření nadjezdu ředitel a předseda představenstva zhotovitelské společnosti Metrostav Infrastructure Zdeněk Ludvík.

Celkové náklady na rekonstrukci nadjezdu v Závodní ulici se vyšplhaly na víc než devadesát milionů korun, téměř sedmdesát milionů pokryla dotace, o dofinancování se postaraly Třinecké železárny, pro něž má nadjezd význam pupeční šňůry. Zprovoznění nadjezdu výrazně přivítali také v místní nemocnici, škole a městských částech Podlesí, Nebory, Konská či Kanada – tam i díky zklidnění dopravy na někdejší objízdné trase.