„Pokud je dopis takto formulován, jde o urážku města, nepodložené nařčení a budu od těch lidí požadovat omluvu. Tvrzení, že klameme veřejnost, budou muset dokázat,“ uvedla Věra Palkovská a dodala: „Postupujeme přesně podle usnesení zastupitelstva a přesně podle výsledků jednání se SŽDC. Chováme se jako dobrý hospodář, protože se pouštíme jen do toho, na co máme peníze. Zastávka je územně připravena, ale prioritou je pro nás podjezd. Ten bude stát zhruba dvě stě milionů korun a nebude vůbec jednoduché zajistit jeho financování. Musíme zajistit dostupnost Integrovaného záchranného systému v lokalitě za tratí, protože takovou povinnost máme i ze zákona. Navíc bez podjezdu nemůže být v budoucnu ani ta zastávka,“ prohlásila Palkovská. Příznivci zastávky podle ní nemají důvod cítit se ukřivděni. „A pokud ti lidé píší, že jsem se pokusila o neúspěšnou obhajobu, tak musím říct, že já se nemám proč obhajovat. Nepostupuji totiž proti hospodaření města a proti rozhodnutí zastupitelů,“ poznamenala třinecká starostka. Palkovská již dříve prohlásila, že za určitých okolností by Třinci kvůli zastávce mohlo hrozit předlužení a městským radním trestní stíhání. O záměru nebudovat lyžbickou zastávku rozhodli třinečtí zastupitelé letos v únoru, radnice o tom SŽDC informovala dopisem letos 7. března. Oficiálně je důvodem to, že město nemá peníze na souvisejí investice - zastávku MHD a parkovací místa v prostoru zastávky. Modernizace úseku začne nejdříve v březnu 2008, SŽDC to ovšem podmiňuje rozhodnutím o urychlení termínu výstavby. „Zatím počítám s tím, že přípravné práce začnou v červenci příštího roku, hlavní část by pak mohla začít v říjnu 2008,“ prohlásil Pavel Suk ze Správy železniční dopravní cesty, jenž má úsek Bystřice nad Olší-Český Těšín na starosti. Projekt dostane definitivní podobu do letošního 30. června. „Po tomto datu bude jasné i to, kolik bude stát stavba podjezdu,“ upozornila Věra Palkovská.